Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České koleje zežloutly. Jančurův vlak poprvé vyjel

  2:03,  aktualizováno  12:46
Česká železnice je o krok blíže zásadní revoluci. Na koleje dnes poprvé vyrazil soukromý nedotovaný vlak RegioJet, který bude od konce září vozit cestující mezi Prahou a Ostravou. Zatím bez lidí. Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura tak definitivně přesunul své sny o žlutých vlacích z papírů na koleje.

Souprava RegioJet | foto: Student Agency.

První žluto-antracitovou soupravu čeká ve čtvrtek přesun z lakovny v Krnově do Kolína, kde budou ještě provádět výměnu interiéru. Po fotkách samotných vagonů je už jasné, jak budou vypadat celé soupravy i s lokomotivou. I ta je v barvě "žlutý meloun", kterou používá například Lufthansa.

Trasa RegioJetu

Kudy bude dnes projíždět žlutý vlak, se podívejte zde.

Rozhodnutí pro žlutou barvu považuji historicky za jeden z nejlepších kroků, které jsem ve svém podnikání učinil," tvrdí Jančura. Žlutou mu poradili designéři ve Španělsku při nákupu prvních autobusů. Prý kvůli tomu, že je v Česku často šedivé počasí.

Cestující na trati Praha – Ostrava si od konce roku 2012 budou moci vybírat mezi třemi dopravci: kromě ČD a RegioJetu se na ni chystá i LeoExpres.

Vlak majitele Student Agency Radima Jančury RegioJet v novém laku. Interiér
Vlak majitele Student Agency Radima Jančury RegioJet v novém laku. Interiér
Vlak majitele Student Agency Radima Jančury RegioJet v novém laku. Interiér

RegioJet na vlacích spolupracuje s Patrikem Kotasem, který dělal například barevné řešení i interiér Pendolina. "Žlutá barva RegioJetu je jednoduchý a osvědčený styl, kterému nelze nic vytknout," říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign & Styling magazine, na kterého vzhledově působí nejlépe černozlatá kombinace LeoExpresu. Cestující podle něj však nebudou vlaky vybírat podle barvy, ale hlavně podle vnitřku a výbavy.

Jančura o vlacích mluví několik let, projekt nabral i značné zpoždění, teď je start jeho projektu už jistý. Začíná s 28 ojetými vagony z Rakouska, které procházejí lakováním v krnovském Olpasu, úpravy interiéru probíhají v Kolíně. Lokomotivy už má v Česku delší dobu, jde o stroje ze Škody Plzeň přivezené z Itálie.

"Vozy první třídy z Rakouska u nás budou označené jako druhá třída, zmenšíme také počet sedaček ve vagonech," říká mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Vozy první třídy a další vagony pro RegioJet budou vyrábět v Rumunsku, firma je nasadí na konci roku. Interiér chce firma představit během září, stejně jako nabídku služeb, které na palubě bude mít.

Autor:



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© Copyright 1999–2014 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.