Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České koleje zežloutly. Jančurův vlak poprvé vyjel

  2:03aktualizováno  12:46
Česká železnice je o krok blíže zásadní revoluci. Na koleje dnes poprvé vyrazil soukromý nedotovaný vlak RegioJet, který bude od konce září vozit cestující mezi Prahou a Ostravou. Zatím bez lidí. Majitel Student Agency a RegioJetu Radim Jančura tak definitivně přesunul své sny o žlutých vlacích z papírů na koleje.

Souprava RegioJet | foto: Student Agency.

První žluto-antracitovou soupravu čeká ve čtvrtek přesun z lakovny v Krnově do Kolína, kde budou ještě provádět výměnu interiéru. Po fotkách samotných vagonů je už jasné, jak budou vypadat celé soupravy i s lokomotivou. I ta je v barvě "žlutý meloun", kterou používá například Lufthansa.

Trasa RegioJetu

Kudy bude dnes projíždět žlutý vlak, se podívejte zde.

Rozhodnutí pro žlutou barvu považuji historicky za jeden z nejlepších kroků, které jsem ve svém podnikání učinil," tvrdí Jančura. Žlutou mu poradili designéři ve Španělsku při nákupu prvních autobusů. Prý kvůli tomu, že je v Česku často šedivé počasí.

Cestující na trati Praha – Ostrava si od konce roku 2012 budou moci vybírat mezi třemi dopravci: kromě ČD a RegioJetu se na ni chystá i LeoExpres.

Vlak majitele Student Agency Radima Jančury RegioJet v novém laku. Interiér
Vlak majitele Student Agency Radima Jančury RegioJet v novém laku. Interiér
Vlak majitele Student Agency Radima Jančury RegioJet v novém laku. Interiér

RegioJet na vlacích spolupracuje s Patrikem Kotasem, který dělal například barevné řešení i interiér Pendolina. "Žlutá barva RegioJetu je jednoduchý a osvědčený styl, kterému nelze nic vytknout," říká Radek Laube, šéfredaktor časopisu AutoDesign & Styling magazine, na kterého vzhledově působí nejlépe černozlatá kombinace LeoExpresu. Cestující podle něj však nebudou vlaky vybírat podle barvy, ale hlavně podle vnitřku a výbavy.

Jančura o vlacích mluví několik let, projekt nabral i značné zpoždění, teď je start jeho projektu už jistý. Začíná s 28 ojetými vagony z Rakouska, které procházejí lakováním v krnovském Olpasu, úpravy interiéru probíhají v Kolíně. Lokomotivy už má v Česku delší dobu, jde o stroje ze Škody Plzeň přivezené z Itálie.

"Vozy první třídy z Rakouska u nás budou označené jako druhá třída, zmenšíme také počet sedaček ve vagonech," říká mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Vozy první třídy a další vagony pro RegioJet budou vyrábět v Rumunsku, firma je nasadí na konci roku. Interiér chce firma představit během září, stejně jako nabídku služeb, které na palubě bude mít.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Pelješac, Chorvatsko
Češi nakupují byty u moře i v Alpách, leckde vyjdou levněji než v Praze

Bydlení s výhledem na moře v­ současnosti leckde vyjde levněji než v Praze. Návratnost investice přitom bývá zhruba stejná. Není proto divu, že Češi své úspory...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Silnější koruna šetří peníze, zlevnila například paliva

Když začátkem dubna pustila Česká národní banka domácí měnu z okovů, panovaly obavy, že bude létat nahoru dolů. A že nakonec ani nemusí moc posílit, protože si...  celý článek

Řetězec Delia by měl v Česku částečně fungovat na principu franšízy. Ten...
Krúpova Arca zacílí na vietnamské večerky. Chystá franšízu, plánuje i rozvoz

Investiční skupina Arca Capital chce změnit vietnamské večerky. Nabídne jim svoji franšízu Delia. První prodejna má začít fungovat v první polovině září ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.