Důvodem problémů byl podle mluvčí České spořitelny Kláry Gajduškové výpadek proudu.
"Před půl třetí jsme měli výpadek proudu v našem hlavním IT centru a mělo to za následek, že vypadly systémy, o kterých mluvíte: bankomatová síť, call centrum a internetové stránky plus terminály," potvrdila iDNES.cz.
Internetové bankovnictví a telefonní bankovnictví nefungovalo ani po půl šesté. O půl hodiny později již bylo možné se do systému nahlásit.
Bankomaty byly mimo provoz v celé České republice. Jediným způsobem, jak bylo odpoledne možné vybrat peníze, bylo přímo na pobočce. Banka v takovém případě účtovala poplatek jako za výběr v bankomatu.
Ovšem i některé pobočky byly mimo provoz. Ty, které měly kratší otevírací dobu, otevřou znovu až ve středu.
Nic nefunguje, hlásila infolinka
Bezplatná infolinka České spořitelny fungovala, asistentky ovšem hlásily, že bankomaty ani pobočky nejsou v provozu. "Dochází k výpadku systému. Uzavřeny jsou i pobočky a nefungují ani bankomaty. Vyzkoušejte to během hodiny," oznámila telefonní bankéřka Renata Synková.