ČTĚTE TAKÉ:
Obchody bojují cenami, lidem vadí fronty
Obří řetězce otevřou desítky obchodů
Z maloobchodních společností se podle výsledků nejlépe vedlo skupině Schwarz, která v Česku provozuje diskontně orientované prodejny Kaufland a Lidl. Třetí pak skončila společnost Ahold, které patří řetězce Hypernova a Albert.
Lidl letákNakupujete rádi v prodejnách Lidl? Aktuální leták Lidl a všechny nejlepší nabídky z letáků vždy najdete na AkčníCeny.cz. S námi najdete i nejbližší prodejny Lidl. |
Proti loňsku se zvedly tržby deseti největších obchodníků o 5,2 procenta - dosáhly na 226 miliard. Vzhledem k tomu, že ale narostly i prodejní plochy, a to o 16 procent je patrné, že produktivita klesá, připomíná Incoma.
„Projevuje se zde jak otevírání nových prodejen v méně výhodných lokalitách, tak rostoucí konkurence,“ uvádí Incoma v tiskové zprávě.
Zostřování konkurence se dá podle společnosti očekávat i v příštím roce, a to v menších městech. Čeká se, že i do těchto lokalit přijdou hypermarkety, v obcích pod pět tisíc obyvatel by se mohly objevit supermarkety. - více zde
Obchody v Česku se přitom při soupeření o zákazníka soustředí hlavně na cenu. To ale podle odborníků vyvolává zbytečnou cenovou válku. O nejlevnější zboží přitom často lidem nejde. Mnohem důležitejší pro ně je, aby nestáli desítky minut ve frontách. - více zde
Výsledky českého obchodu podle tržeb (včetně DPH) | ||
---|---|---|
Skupina | Tržby 2005 (miliardy Kč) | Tržby 2004 (miliardy Kč) |
1. Makro Cash&Carry | 37,5 | 38,2 |
2. Schwarz ČR Kaufland Lidl | 37 25 12 | 31,5 23,5 8 |
3. Ahold (Albert, Hypernova) | 36 | 34,6 |
4. REWE ČR Billa Penny Market | 23,2 8 15,2 | 22,8 8,0 14,8 |
5. Tesco | 22,0 | 20,5 |
6. - 7. Globus ČR | 19,0 | 18,9 |
6. - 7. Tengelmann ČR Plus - Discount OBI | 19,0 13,0 6,0 | 18,3 12,4 5,9 |
9. Carrefour | 11,0 | 10,0 |
10. Delvita | 9,8 | 10,8 |
Celkem | 225,8 | 214,7 |
Zdroj: Incoma, Moderní obchod, údaje vycházejí z předběžných obchodních výsledků za rok 2005 |