Koridor povede přes ostravský region a spojí oblast Baltu a Severního moře s jižní Evropou Společný polsko-český projekt propojení české dálnice D47 a polské A1 by měli vypracovat za oba státy zástupci Ostravského kraje a Slezského vojvodství.
Na projekt by bylo možné získat peníze z fondu Evropské unie ISPA. Ministr dopravy Jaromír Schling ale v úterý řekl, že Česko již svůj díl prostředků z fondu ISPA na příští tři roky vyčerpalo.
Výstavbu dálnice D47 by kromě nedostatku financí mohlo ohrozit také přijetí novely zákona o posuzování vlivu staveb na životní prostředí, kterou nyní projednává poslanecká sněmovna.
"V příštím roce je ohroženo zahájení takových staveb, jako je obchvat Plzně, dálnice D8 přes České středohoří, dálnice D11 i D47," uvedl místopředseda Sdružení pro výstavbu silnic Bořivoj Kačena.
Zákon podle sdružení postrádá klíčové prvky, které by zabránily jeho zneužití zájmovými skupinami. Ty by s jeho pomocí mohly oddalovat závazné rozhodnutí nutné pro zahájení staveb.
Ministerstvo životního prostředí jeho tvrzení odmítlo. "Pokud by si detailně přečetli nový návrh i stávající zákon, zjistili by, že obsahuje přesně dané lhůty a velmi detailní úřední postup," uvedla mluvčí ministerstva životního prostředí Rita Gabrielová.
"Obdobný zákon je v EU běžný a v hodnotící zprávě EU bylo konstatováno, že v této oblasti musí ČR učinit významný pokrok," dodala Gabrielová.