Nejnovější studie společnosti Ernst&Young uvádí, že druhou největší část z investičních projektů loni přilákala Velká Británie, třetí byla Francie.
"Vychází to z tradice automobilového průmyslu, prvotním katalyzátorem byla investice Volkswagenu do Škodovky," řekl generální ředitel agentury Czechinvest Martin Jahn.
Značná část automobilových součástek přitom putuje za hranice do ostatních evropských automobilek.
"Měli by se na to nabalovat ještě čeští subdodavatelé druhé a třetí řady, takže určitě rozvoj tohoto průmyslu bude ještě rok nebo dva trvat," myslí si Jahn.
Celé Evropě přitom podle dokumentu vévodí Severočeský kraj se sedmi procenty těchto projektů.
Mezi významné loňské investice v tomto kraji patřil závod japonské firmy Tokai Rika, která přislíbila bezmála 83 milionů dolarů na výrobu záchranných pásů, řadicích pák a elektronického ovládání pro automobily v Lovosicích. VÍCE ZDE
Po francouzském regionu Rhone-Alpes potom Západočeský kraj obsadil třetí příčku, spolu se španělským Katalánskem.
Dohromady Česko podle statistik Czechinvestu loni přilákalo investice v tomto sektoru za více než 600 milionů dolarů. VÍCE ZDE
Nejvíce přispěla společnost VDO Česká republika, dceřina firma Siemense, se 120 miliony dolarů do produkce elektronických přístrojů pro automobilový průmysl v Brandýse nad Labem.