Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot a Citroën si koupíte už jen od dealera. Francouzi šetří na zastoupení

  1:16aktualizováno  1:16
Konkurence na českém trhu s novými auty přiostřuje a nutí automobilky šetřit. Z tuzemska proto zmizí v polovině roku přímé zastoupení automobilky PSA, která vyrábí vozy Peugeot a Citroën. Distribuci značky získá česká pobočka švýcarského prodejce s automobily Emil Frey.
Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste.

Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste. | foto: AP

Jde o další značku, které se nevyplatí udržovat v Česku vlastní kanceláře. Už dříve začaly řídit tuzemské prodeje nových vozů ze zahraničí například Fiat nebo Nissan. Část aktivit přesunula do Maďarska Toyota, ta ale v Česku nechala prodejní či fleetové oddělení.

„Podobné případy se objevují u řady značek. Obvykle je to v situacích, kdy daný trh není pro automobilku strategicky klíčový a zároveň najde vhodného silného partnera, se kterým spolupracuje na rozvoji trhu. Ačkoliv tento přístup není úplně běžný v České republice, je často úspěšně používán v západní Evropě,“ říká Petr Knap, partner podnikového poradenství EY.

Podobný model razí na některých trzích Škoda Auto: například ve Švýcarsku nebo Finsku neprodává škodovky automobilkou či koncernem vlastněný importér, ale velký dealer.

Změnu zákazníci nepocítí

PSA přenechává distribuci svých modelů firmě Emil Frey nejen v Česku, ale i na Slovensku, v Maďarsku a Chorvatsku. V Česku přitom Emil Frey peugeoty ani citroëny neprodává. „Emil Frey Group je skupinou PSA považována za efektivního obchodního partnera v tak důležité zemi,“ uvedla mluvčí PSA v Česku Lenka Martinová. Konkrétní důvod změny ale nesdělila. Firma koupí přímo importéra, který je dosud ve vlastnictví PSA.

„Mezi důvody na straně PSA může patřit snaha omezit investice do rozvoje a řízení sítě, úspory na provozních nákladech či koncentrace zdrojů na jiné aktivity,“ soudí Knap. „Vzhledem k dobrému portfoliu značky lze předpokládat, že ani změna importéra vozů Peugeot v Česku nepřinese zásadní obrat v prodejích značky a neohrozí její pozici na trhu,“ odhaduje.

Peugeot a Citroën společně drží přes pět procent českého trhu s novými vozy, loni se jejich vozů u nás prodalo přes 16 tisíc. Automobilka slibuje, že zákazníci by neměli změnu poznat.

Úsporné opatření přichází v době, kdy evropský trh s novými vozy roste. Registrace nových vozů stoupají 31 měsíců v řadě, takže se už přiblížily objemu prodejů před krizí v roce 2007.

Podívejte se, jak auta odvážejí z kolínské továrny, kde vznikají i peugeoty a citröeny:

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.