Český Telecom kupuje internetovou firmu MIA

P r a h a - Český Telecom posiluje své aktivity v oblasti internetových služeb a chystá se převzít přední českou internetovou agenturu M.I.A. O nákupu informoval list Prague Business Journal. "Zatím byla dohoda o koupi. Obě strany se shodly, že mají zájem obchod uzavřít, ale je ještě potřeba dořešit některé právní otázky," upřesnil mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha.

Například antimonopolní úřad nyní prošetřuje, zda tímto krokem nezíská Telecom dominantní postavení na internetovém trhu. Podle Crhy lze dokončení transakce čekat asi za dva až tři měsíce.

Telecom vlastní celorepublikovou internetovou firmu InternetOnLine s přibližně 40 tisíci uživateli.

Agentura M.I.A., zaměstnávající asi 25 lidí, ovládá prostřednictvím reklamní sítě Internet Media Services zhruba čtvrtinu tuzemského trhu s internetovou reklamou.

Tato síť tvoří přibližně polovinu ročního obratu agentury, který loni dosáhl zhruba 33 milionů korun. Vedle reklamy provozuje M.I.A. na internetu také další služby, třeba vyhledávač zmije.cz či magazín svet.namodro.cz.

Cenu stoprocentního balíku akcií M.I.A. nesdělila žádná ze stran. „Nechceme se ale do budoucna omezovat jen na připojování k internetu, ale chceme nabízet i obsah nebo reklamu, „tvrdí Crha.

V těchto dnech získala M.I.A. do portfolia stránek, na nichž umisťuje svou reklamu, rovněž nejnavštěvovanější stránky českého internetu - seznam.cz.

„Kromě prostoru na stránkách seznamu zajišťujeme i vyhodnocování reklamních kampaní na internetu,“ říká marketingová ředitelka agentury Lenka Nedvědová. Kromě seznam.cz obsahuje síť, v níž M.I.A. nabízí reklamní plochu, ještě přes dalších padesát serverů.

Do internetové reklamy se loni v tuzemsku podle agentury IP-Praha investovalo 55 milionů korun, letos se čeká růst asi na 95 milionů.

Návštěvnost zpravodajských serverů - leden 2000