Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čeští a rakouští strojvedoucí se už na hranicích nebudou střídat

  13:48aktualizováno  13:48
Na státních hranicích mezi Českem a Rakouskem se přestávají měnit strojvedoucí. Zaměstnanci Českých drah řídí u některých spojů rakouské lokomotivy Taurus až na hlavní nádraží v hlavním městě Horních Rakous Linci. V budoucnu by měli jezdit i rakouští strojvedoucí až do Českých Budějovic.

Velmi dlouho už podobná spolupráce ČD funguje s německými DB na vlacích EuroCity a EuroNight, kdy Češi jezdí do Drážďan nebo Lipska a Němci recipročně do Prahy. (ilustrační foto) | foto: Rostislav Jančar

O novince ve spolupráci Českých drah a Rakouských spolkových drah (Österreichische Bundesbahnen - ÖBB) informoval mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Samotné lokomotivy rychlíků a spěšných vlaků mezi Českými Budějovicemi a Lincem se na hranicích nevyměňují již několik let.

Od nového jízdního řádu, který začne platit od 9. prosince, se po dohodě s ÖBB mezi Českými Budějovicemi a Lincem také rozšíří počet přímých spojů. Celkem mezi nimi bude pendlovat šest párů vlaků bez nutnosti přestupu.

"Provoz vlaků bez výměny strojvedoucích na hranicích znamená efektivnější provoz s menším rozsahem prostojů, zjednodušuje přeshraniční provoz, což může vést v některých případech k jeho zrychlení," uvedl mluvčí.

Perfektní němčina je podmínkou

Strojvedoucí ČD, kteří jezdí až do Lince, musí ovládat perfektně němčinu. Osm českých strojvedoucích prošlo školicím střediskem ÖBB v rakouském Wörthu stejně jako všichni jejich rakouští kolegové. "Příprava i závěrečná zkouška probíhala kompletně v němčině, což prověřilo jazykovou znalost našich zaměstnanců. Kurz byl zaměřen na znalost rakouských dopravních a návěstních předpisů a dalších potřebných norem," uvedl ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Strojvedoucí tak získali platnou licenci pro Rakousko a zároveň osvědčení od Rakouských spolkových drah.

Velmi dlouho už podobná spolupráce ČD funguje s německými DB na vlacích EuroCity a EuroNight, kdy Češi jezdí do Drážďan nebo Lipska a Němci recipročně do Prahy. Čeští strojvedoucí míří také na tratě v Polsku, konkrétně do Katovic nebo na Slovensku. Tam jezdí až do Štúrova na slovensko-maďarské hranici nebo do východoslovenského Trebišova.

Do Rakouska dosud jezdili čeští strojvůdci pouze do takzvané pohraniční přechodové stanice - to znamená třeba z Nových Hradů do Gmündu nebo na trase Znojmo - Vídeň do Retzu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti American Airlines (ilustrační snímek)
Nový spoj American Airlines propojí Filadelfii s Prahou a Budapeští

Americké aerolinky posilují své spoje do Evropy a přidávají další dvě destinace. Od května příštího roku budou nově létat i z Filadelfie do Prahy a Budapešti....  celý článek

Autobusy Flixbus a Regiojet
Jako ve vzduchu. Autobusy přecházejí na pohyblivé ceny po vzoru letadel

Cenový boj mezi autobusovými dopravci začíná. Žluté autobusy RegioJetu snižují své ceny na šesti linkách, kde jim nově začínají konkurovat zelené autobusy...  celý článek

Noční Tokio.
Přímý let Tokio - Praha do roku 2020? Hlavní město chce více turistů

Vedení hlavního města usiluje o zřízení přímé letecké linky mezi Prahou a Japonskem. Chce tak zvýšit počet japonských turistů v české metropoli. V pondělí to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.