Předvánoční ankety, kterou Kompass zpracoval pro iDNES, se zúčastnilo 1127 manažerů. Téměř pětina z nich nadělí svému partnerovi jako hlavní dárek kosmetiku, stejný počet pak chystá pod stromeček elektroniku.
Dalších patnáct procent podaruje partnera či partnerku nábytkem či bytovým doplňkem.
Mezi odpověďmi se ale objevily i méně tradiční prezenty - vedle skoku padákem či motorové pily došlo i na potapěčskou soupravu, vybavení pro koně či obraz. Několik šéfů předá svým blízkým i klíče od nového automobilu.
V drtivé většině ale nejsou manažerské dárky nijak extravagantní - často se objevují knihy, CD, DVD, lyžařské vybavení.
Nadpoloviční většině šéfů českých firem také na dárky stačí deset tisíc korun, tři čtvrtiny utratí za nadílku maximálně 15 tisíc.
Většina manažerů shání dárky v mírném předstihu v listopadu a v prosinci, další třetina ale přiznává, že nákupy nechává „na poslední chvíli“.
Tradiční podobu bude mít i přelom roku, do ciziny zamíří jen pět manažerů ze sta. Převážná většina z nich bude na Silvestra doma. Do českých hor se chystá 16 procent dotázaných.