O druhou a třetí příčku v žebříčku návštěvnosti se dělí Shell a Aral. U nich v posledních šesti měsících tankovala zhruba čtvrtina dotázaných řidičů.
„Řidiči si své nákupní místo vybírají především na základě výhodnosti polohy, druhým nejčastěji zmiňovaným faktorem je cena (uváděli ji zejména respondenti nad 40 let), na třetím místě je kvalita pohonných hmot (zdůrazňovaná především profesionálními řidiči),“ uvedla ve své zprávě Incoma.
U benzinových pump řidiči ale nekupují jen benzin či naftu. Významným zdrojem příjmů je pro čerpadláře i prodej potravin a dalšího doplňkového zboží. „Nejvíce řidiči nakupují nealkoholické nápoje, noviny, bagety, sladkosti a zmrzliny,“ uvádí Incoma.
Roztříštěný trh
V České republice funguje podle posledních statistik české asociace petrolejářského průmyslu 2129 čerpacích stanic. Pouze jedenáct firem ale provozuje síť, která čítá alespoň 26 pump.
Za největší Benzinou z holdingu Unipetrol následuje Čepro se sítí EuroOil. Třetí největší je PapOil, čtvrtá pak největší zahraniční síť Shell.
Jedenáctka největších společností kontroluje kolem 1220 pump, tedy zhruba 57 procent trhu. Zbytek připadá na firmy, které nezřídka provozují jen jednu čerpací stanici.
JAK ŘIDIČI HODNOTÍ PUMPY | |
---|---|
Nejlevnější benzin | Makro |
Nejlepší zboží v prodejně | OMV |
Nejlepší prostředí | Shell |
Nejlepší personál | EuroOil |
Nejlepší občerstvení | Aral |
Celkově nejlepší známka | JET |
Pramen: GfK, Incoma |
NEJVĚTŠÍ SÍTĚ ČERPACÍCH STANIC V ČR | |
---|---|
Benzina | 308 |
Čepro (EuroOil) | 182 |
Pap Oil | 141 |
Shell | 136 |
OMV | 122 |
Agip | 72 |
Aral | 70 |
Robin Oil | 67 |
Pramen: ČAPPO |