Vše začalo na první pohled nenápadnou televizní reklamou na Korunní kyselku. Alphaduct v ní zdůraznil, že jeho minerální voda je ta nejlepší, protože obsahuje vyvážený poměr všech prvků, zatímco konkurenční vody s nadbytkem magnesia zdaleka tak zdravé nejsou.
"Nadbytek magnesia může způsobovat necitlivost," praví se v reklamě na Korunní. Zástupci Karlovarských minerálních vod to považují za útok na jejich Magnesii, jejíž dlouhodobá reklamní kampaň zdůrazňuje právě prospěch hořčíku pro lidský organismus.
Hořčíková válka se pak rozhořela naplno. Svaz výrobců minerálních vod kampaň Korunní odsoudil s tím, že spot je nepřijatelná a srovnávací reklama, která poškozuje všechny výrobce minerálních vod.
Na příkaz plzeňského krajského soudu se musela kampaň zastavit. Zástupci Korunní reagovali vystoupením ze svazu minerálních vod, který podle nich hájí zájmy největšího producenta, jenž díky několika značkám a osmdesátiprocentnímu podílu na trhu profesní organizaci ovládá.
Navíc srovnávací reklamu zákon podle nich povoluje. "V takovém svazu nechceme figurovat," řekl Tomáš Urban, šéf prodeje firmy Alphaduct. "Problém je ale v tom, že na všech analýzách se uvádí hořčík a konkurence využila latinský název magnesium, což bereme jako nefér útok na Magnesii," řekl mluvčí KMV Michal Donath.
V minulých dnech se bitva rozhořela podruhé. KMV zveřejnily inzeráty v novinách s hlavním poutákem "Více Magnesie, více hořčíku, více zdraví". A odvolaly se přitom na stanovisko šéfa Státního zdravotního ústavu, podle kterého hořčík prospívá zdraví.
Proti použití tohoto materiálu se však šéf zdravotnického úřadu nyní tvrdě ohradil. "Musíme důrazně sdělit, že ústav nikdy neprováděl žádné testy, které by potvrdily vztah mezi vyšší konzumací vody Magnesia a zlepšením zdraví," tvrdí ředitel ústavu Jaroslav Volf.