„Momentálně je v řeckém Chalkidiki 63 klientů cestovní kanceláře Tsakis. Pojišťovna se bude snažit, aby se mohli navrátit v řádném termínu a nemuseli svou dovolenou ukončit předčasně,“ uvedla mluvčí České podnikatelské pojišťovny Tereza Fricová.
Podle ČTK má celkem 23 z nich naplánován návrat 2. a 3. července letecky. Dalších 40 lidí se má vracet 5. července autobusem.
K hlášení pojistné události mohou klienti Tsakis použít formulář na internetových stránkách www.cpp.cz. Mohou se také obrátit na pobočky pojišťovny v místech, kde měla cestovní kancelář svá prodejní místa - v Prostějově, Ostravě a Frýdku–Místku.
„Přesto, že se jedná o první případ úpadku cestovní kanceláře pojištěné u ČPP, neočekáváme žádné komplikace. Na tuto situaci jsme dobře připraveni“, řekl výkonný ředitel pojišťovny Vladimír Pulchart.
V centrále kanceláře ani v jejích pobočkách v úterý odpoledne nikdo nebral telefony.
Tsakis je letos druhou cestovkou, která v sezoně vyhlásila úpadek. V květnu zanikla v Uherském Hradišti cestovní kancelář Moravia Tour, která od několika desítek klientů vybrala zálohy na srpnový zájezd do Chorvatska.
Majitel cestovky je už ve vězení za loupeže
Jedním z šéfů Tsakis je podle obchodního rejstříku Pavel Cakirpaloglu s bydlištěm ve Frýdku-Místku. Sedmatřicetiletého muže stejného jména a místa bydliště zadržela podle ČTK počátkem června policie kvůli ozbrojené loupeži. - více zde
Po muži pátral i Interpol. V roce 1994 se podílel na přepadení vozu, který z banky v Povážské Bystrici převážel do Povážských strojíren téměř devět milionů korun.
Místo cesty do Poreče zůstanou domaUž v pátek měl Roman Langer z Brodku u Prostějova s celou rodinou odjet do Poreče. Zůstane však doma. Prostějovská cestovní kancelář Tsakis, u níž si zájezd zaplatil, zkrachovala. „Teprve nedávno jsem zaplatil 7 300 korun. Dnes nám ale volali, že zkrachovali. Nechápu to, rodiče s nimi byli na dovolené už dvakrát, a vždy byli spokojení,“ řekl Langer, který hned podal na cestovku trestní oznámení. Před sídlem cestovní kanceláře se včera sešli i další klienti. Narazili však jen na zavřené dveře. Ani telefon nikdo nezvedal. Na vstupních dveřích visel jen stručný leták s omluvou a odkazem na pojišťovnu. „Chtěl jsem s nimi jet na Chalkidiki. Slyšel jsem ale v rádiu, co se stalo. Zdála se to být seriozní cestovka. Dneska je ale asi lepší jezdit na vlastní pěst,“ usoudil klient, který však nechtěl říci své jméno. (MF DNES, Petra Jurčová) |