Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česi spojují dovolené s Poláky. Alexandria kupuje cestovku Net Holiday

  10:59aktualizováno  10:59
Jedna z největších českých cestovních kanceláří vstupuje výrazně na polský trh. Skupina Alexandria, kterou ovládá Alexandr Pavlov, koupila sedmou největší polskou cestovku Net Holiday.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Reuters

Alexandria kupuje polskou cestovku, která měla loni obrat v přepočtu 690 milionů korun a minulý rok poslala na zájezdy 58 tisíc klientů.

„Zvažovali jsme podobnou akvizici na českém trhu, nabídka z Polska nás ale zaujala nejvíc. To ale neznamená, že bychom neměli chuť a prostředky na další akvizice, ať už v Česku, nebo v celém středoevropském regionu,“ řekl Pavlov. Podle něj obě cestovky míří na podobné okruhy klientů a v klíčových destinacích mají podobný okruh partnerů.

Podle Pavlova cílí obě cestovní kanceláře na obdobnou klientelu a v klíčových destinacích mají i podobný okruh partnerů. To do budoucna přinese výhody klientům CK Alexandria i Net Holiday. Jejich propojení znamená větší objemy kapacit v letoviscích, a vytváří tak i lepší pozici při jednání o podmínkách se zahraničními partnery.

V polské cestovce zůstane i původní management. „Vytáhl firmu do první desítky největších polských cestovních kanceláří, nechystáme žádné personální změny ani ve vedení, ani mezi zaměstnanci,“ dodal Pavlov.

Cenu za nákup cestovky Alexandria neuvedla, oznámila jen, že na nákup použila a nerozdělený zisk z uplynulých let. Podle výroční zprávy z roku 2015 měla Alexandria 165 milionů korun nerozděleného zisku. Loni měla celá skupina Alexandria Group obrat 1,05 miliardy korun, zisk cestovky dosáhl 24 milionů korun.

Alexandria chce propojením s Net Holiday urychlit dokončení vlastní hotelové sítě v nejžádanějších destinacích, především v Bulharsku. „Počítáme také se spoluprací na poli animačních programů,“ dodal marketingový ředitel Petr Šatný. Český a polský tým může podle něj v jednom hotelu velmi dobře spolupracovat a zvýšit tak celkovou kvalitu animačních programů připravovaných speciálně pro české i polské zákazníky. Právě obliba tohoto způsobu trávení volného času během dovolené je jednou z věcí, které mají čeští i polští klienti cestovních kanceláří společné.

Nové spojení má zlepšit i nabídku pro klienty v česko-polském pohraničí, cestovky plánují nabízet odlety z Ostravy a Katovic. „Vzdálenost mezi oběma městy umožňuje snadno zorganizovat svozy z České republiky do Polska a naopak. Nabídka dovolených pro Čechy i Poláky se tak může rozšířit,“ dodal Šatný.

České a polské dovolené se tak čím dál více propojují: nedávno ovládla tuzemský Čedok polská společnost Itaka (více čtěte zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Česku stoupla míra zadlužení za uplynulé čtvrtletí nejvíce ze zemí EU

Nejvýrazněji z členských zemí EU vzrostl podíl státního dluhu k HDP v České republice, a to o 3,1 procentního bodu na 39,9 procenta. Dál ale zůstává jeden z...  celý článek

Ilustrační snímek
Najíst se za stovku je už skoro nemožné. Restaurace prudce zdražily

Za vydatný oběd skládající se z kulajdy, svíčkové na smetaně, půllitru čepovaného ležáku, palačinky jako dezertu a turecké kávy na závěr hosté platili v...  celý článek

Sparťanský útočník David Lafata slaví gól.
Lafata prokopal cestu ostatním, šanci na vrácení daní mají stovky sportovců

Vítězství fotbalisty pražské Sparty Davida Lafaty nad finančním úřadem znamená výhru i pro nejméně stovky dalších sportovců, kteří podnikají jako živnostníci....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.