"Neseriózní aktivity na trhu s elektřinou letos gradují. Zákazníci nás častěji upozorňují na to, že se podomní obchodníci vydávají za naše zaměstnance anebo o Skupině ČEZ šíří nepravdivé informace," vysvětluje Zuzana Řezníčková, jednatelka společnosti ČEZ Prodej.
V prosinci se na call centru sešlo dvacet stížností, v únoru to prý bylo už 150. Od března přibývá asi dvacet týdně, tvrdí ČEZ.
Na problémy společnost upozorňuje už delší dobu. Podomní prodejci zmíněných firem například vysílají své agenty za stávajícími klienty ČEZ a přesvědčují je, aby změnili dodavatele. V některých případech argumentují tím, že ČEZ jako dodavatel v daném místě končí, vydávají se za jeho pracovníky, kteří kontrolují elektroměry nebo neinformují zákazníky o deaktivačním poplatku při odstoupení od smlouvy.
Společnosti ČEZ proto podala podněty k šetření Státní energetické inspekci a poskytla ji desítky audio záznamů ze zákaznických linek, které mají posloužit jako důkaz nekalých praktik.
Centropol Energy označila informace za tendenční a zavádějící. "Pro skupinu ČEZ je Centropol Energy trnem v oku, jelikož v současné době získává více než 14 tisíc smluv se spokojenými koncovými zákazníky z řad domácností měsíčně," uvedl obchodní ředitel a člen představenstva Lukáš Pokrupa.