Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Chalupa chce, aby dálnice u velkých měst byly zase bez poplatku

  4:01aktualizováno  4:01
Řidiči, kteří jezdí jen krátké cesty kolem velkých měst, možná ušetří za známky. Po roce se znovu vrací do hry možnost, že na některých úsecích dálnic a rychlostních silnic zmizí povinnost za jejich použití platit. Navrhuje to ministr životního prostředí Tomáš Chalupa z ODS.

Návrh se týká například i Pražského okruhu. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Návrh by se týkal například dálnice kolem Brna, kolem Berouna, napříč Ostravou či Pražského okruhu. A také rychlostních silnic kolem Mladé Boleslavi a Olomouce.

Chalupa přitom argumentuje znečištěním ovzduší ve velkých městech. Neexistují však žádné průzkumy, které by prokazovaly, že by lidé v těchto oblastech kvůli poplatku začali jezdit raději přes města mimo tyto silnice. Není ani znám počet řidičů, kteří dálniční známku nemají. Ministerstvo dopravy zatím takový návrh odmítá.

"Hlavním cílem ministerstva životního prostředí je snížit emise ve městech a zlepšit tak kvalitu životního prostředí a zdraví obyvatel," uvedl ministr životního prostředí Tomáš Chalupa.

Ten kvůli tomu napsal ministrovi dopravy během krátké doby už podruhé, pokaždé jako připomínku k navrhované vyhlášce.

Na vyjmenovaných úsecích nemuseli řidiči až do letošního roku platit, tehdejší ministr dopravy Vít Bárta však výjimky zrušil. "Výjimky byly nespravedlivé. Některá města ji měla, některá ne. Šlo o narovnání podmínek," řekl pověřený šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček.

Chalupův návrh má podporu hlavně v těch oblastech, kterých by se úleva týkala. "Dlouhodobě za tuto výjimku bojujeme, vznikla tu kvůli tomu i petice," říká středočeský náměstek Robin Povšík. Ani on však nemá čísla o tom, jak v Mladé Boleslavi zhoustla kvůli zrušení výjimky doprava.

Dálniční známky mají od příštího roku podražit z 1 200 korun na 1 500 korun.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Soukromí železniční dopravci Leo Express a RegioJet (ilustrační snímek)
Máme zájem i o lokálky, řekli soukromí dopravci čtenářům iDNES.cz

České železnice nejsou již téměř deset let doménou státního monopolu Českých drah. Dva největší soukromí dopravci RegioJet a Leo Express přepraví ročně miliony...  celý článek

Vlaková souprava Locomore.
Český dopravce Leo Express vstupuje na německý trh. Koupil Locomore

Český dopravce Leo Express přebírá podle magazínu Spiegel berlínskou železniční společnost Locomore, která je v insolvenci. Jezdit bude na trase mezi Berlínem...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Uchazeči se do tendru na mýto za 29 miliard mohou hlásit o 10 dní déle

Ministerstvo dopravy posunulo o deset dní na 24. srpna termín, do kterého mohou uchazeči v tendru na provoz elektrického mýta pro období po roce 2019 podávat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.