Antonín Charouz

Antonín Charouz | foto: Jiří Švorc

Podívejte se, o co přišel promotér a hokejový boss Antonín Charouz

  • 54
Charouzova říše je v troskách. Někdejší velemocný obchodník s auty s mnohamiliardovým obratem se stahuje z byznysu. Skupinu Auto Charouz převzal majitel ČKD Petr Speychal a Charouz postupně mizí z firem, které často nesou jeho jméno. Sám mluví o přirozené životní změně, jiní o jeho definitivním podnikatelském pádu. Charouz mezitím plánuje návrat do F1.

Impérium Antonína Charouze zahrnovalo v dobách největší slávy desítky firem z různých oborů. V některých byl Charouz přímo, jiné ovládal nepřímo. Na střípky Charouzova podnikatelského impéria se podívejte ve fotogalerii.

Kromě prodeje a oprav aut se angažoval třeba ve stavebnictví či ve sportovním marketingu. Patřil mu také vydavatel motoristických časopisů, skupina Auto Charouz vyrostla v roce 1991 na značce Ford. Její majitel postupně přibíral další značky jako Mercedes-Benz, Cadillac, Jaguar, Volvo či Volkswagen. V roce 2012 měla skupina konsolidované tržby přes tři miliardy korun a byla zisková.

V roce 1996 Charouz koupil podíl v HC Sparta Praha za 160 milionů. Klub vlastnil až do 2012, kdy svou část prodal firmám podnikatele Petra Speychala. V roce 1993 založil Charouz se společníky společnost Bohemian Promotion Agency (BPA). Ta se věnovala marketingovým právům na motorsport a později na český hokej. V prosinci 2012 se jediným akcionářem BPA stala Jana Obermajerová. BPA patří také televizní stanice Sport 5.

Tým Charouz Racing System zastřešoval aktivity v profesionálních automobilových soutěžích. V rámci něho zastupoval Charouz třeba Tomáše Engeho, Jarka Janiše či svého syna Jana.