Ačkoli našim západním sousedům v uplynulých letech vládl levicový kabinet, nezaměstnanost nezadržitelně rostla a dostala se k v Německu neobvyklé desetiprocentní hranici.
Programoví manažeři soutěžní televizní stanice Neun Live se rozhodli dělat něco pro nezaměstnané, jejichž počet se za posledních několik měsíců rychle zvýšil.
Dva soutěžící budou soupeřit o jedno volné místo v jednoduchém kvízu a diváci budou moci telefonicky rozhodovat o tom, kdo se pro nabízený post lépe hodí. Peníze, které utratí za telefon, jsou navíc hlavním příjmem stanice.
"Přijdou například dva kadeřníci, kteří budou muset ukázat, jak se umějí chovat k zákazníkům a samozřejmě také, jak jim ostříhají vlasy a namodelují účes," vysvětluje programový ředitel Neun Live Marcus Wolter.
Show, která má odstartovat na přelomu podzimu a zimy, už ale vyvolala vlnu kritiky u sociálních institucí. "Ti, kdo chtějí zneužít nezaměstnanosti k televizní zábavě si hrají s obavami a nadějí lidí opovrženíhodným způsobem," prohlásil Walter Hirrlinger, prezident federace nezaměstnaných VdK.
Německá obchodní unie DGB v deníku Bild prohlásila, že hledání práce pro nezaměstnané je záležitost pro profesionály a ne pro televizní show.
Programový ředitel Wolter ale odpovídá všem kritikům otázkou: "Když mohou lidé hlasovat pro svého favorita v písničkových soutěžích Eurovize, aniž by měli ponětí o hudbě, proč by nemohli stejně tak hlasovat pro svého kadeřníka, i když nejsou experty na trh práce?"