V laboratořích Chiqiuty proto vědci zkoumají, jak banány vylepšit. Nové banány by měly mít nejlepší vlastnosti z ostatního ovoce. Co konkrétně ale zákazníci mohou čekat, firma neuvedla.
Generální ředitel firmy Fernardo Aguirre uvedl řekl, že se nebude jednat o genetické modifikace, napsal deník USA Today.
"Sám jsem viděl osm a ochutnal pět různých typů ochucených banánů. Teď potřebujeme zjistit, jestli jsme našli to, co zákazníci chtějí a jestli jsou za to ochotni zaplatit," řekl Aguirre.
Společnost se vydává stejnou cestou jako americký prodejce kávy Starbucks. Ten zákazníkům nabídl celou řadu kávy nejrůznějších příchutí - a za širokou nabídku si milovníci kávy patřičně připlatili.
"Kdo by si před čtyřmi, pěti lety pomyslel, že lidé budou za šálek kávy platit čtyři nebo pět dolarů? Za co jsme platili 50 centů, teď dáváme desetkrát tolik. Myslím, že když je to možné u kávy, mohlo by se to povést i s banány," citoval deník USA Today Aguirreu.
Společnost už začala podávat sladší banány pod značkou Highland v Japonsku - a měla úspěch.
Chiquita potřebuje přesvědčit hlavně evropské trhy. V Severní Americe i Asii se jí v posledních měsících dařilo a zvýšila prodeje. Evropa si ale svoje trhy chrání.
Dovozy do Evropské unie zdražují vysoká cla. Do května toto omezení platilo jen pro patnáct zemí. Připojení deseti nováčků ale Chiquita okamžitě pocítila na svých tržbách. V Česku ceny banánů od přistoupení k unii stouply o třicet procent. - více zde