Nová kampaň Evropské unie proti kouření počítá s rozpočtem 72 milionů eur.
"Musíme lidi šokovat, aby se zbavili své závislosti na tabáku," řekl Byrne.
Zatím není jasné, zda si podobně drsné krabičky budou kupovat i kuřáci v Česku. Jejich zavedení závisí na každé členské zemi unie. Návrh musí ještě schválit Evropská komise, takže by se zřejmě objevily až v příštím roce.
Je to záležitost každé jednotlivé země a stanovisko České republiky zatím neznáme," řekla mluvčí české pobočky cigaretového gigantu Philip Morris Danica Siváková.
Dodala, že pokud se Česko rozhodne pro Byrnovy návrhy, jeho rozhodnutí budou respektovat. Jak uvedla agentura Bloomberg, na následky kouření v Evropské unii každý rok umírá 650 tisíc lidí, tedy jeden člověk za minutu. Unie proto čím dál víc přitvrzuje protikuřácké kampaně.
Odstrašující obrázky následků kouření na kuřáky zafungovaly, jak se ukázalo, v Kanadě, která je už zavedla. Podle studie investiční banky J. P. Morgan, kterou citoval Bloomberg, prodej cigaret klesá asi o dvě procenta ročně a zasahuje hlavně velké značky jako Philip Morris a British American Tobacco.
Fotografie na krabičkách cigaret by měly podle eurokomisaře pro zdraví Davida Byrna svojí drastičností odradit kuřáky od jejich vášně. |
Fotografie na krabičkách cigaret by měly podle eurokomisaře pro zdraví Davida Byrna svojí drastičností odradit kuřáky od jejich vášně. |
Fotografie na krabičkách cigaret by měly podle eurokomisaře pro zdraví Davida Byrna svojí drastičností odradit kuřáky od jejich vášně. |
Fotografie na krabičkách cigaret by měly podle eurokomisaře pro zdraví Davida Byrna svojí drastičností odradit kuřáky od jejich vášně. |
Fotografie na krabičkách cigaret by měly podle eurokomisaře pro zdraví Davida Byrna svojí drastičností odradit kuřáky od jejich vášně. |