„Hodnocení od klienta pro nás budou sloužit jako verifikace toho, co říká poradce. Bez toho se smlouva neaktivuje v systému,“ slibuje Jiří Paták, šéf společnosti patřící do investiční skupiny Rockaway.
Hodnocení poradců pak chce Chytrý Honza zohledňovat při výplatě provizí. Dosud se dávaly jen bonusy za objem „produkce“, teď přibude i koeficient kvality uzavřených smluv.
Jednotliví poradci hodnocení od konkrétních klient prý neuvidí. Údaje ale budou veřejně přístupné (anonymizovaně), takže si budou moct obchodní partneři - pojišťovny i veřejnost udělat názor, jací lidé v Chytrém Honzovi pracují. Je to vlastně výzva pro ostatní, aby hodnocení kvality zavedli také.
Chytrý Honza je nejrychleji rostoucím brokerem z deseti největších zprostředkovatelů na trhu. Letos v březnu pro něj pracovala necelá tisícovka lidí s licencí ČNB na sjednávání pojištění.
Třemi největšími výzvami současného trhu jsou podle Patáka udržitelnost obchodních modelů, ochrana spotřebitele a bojůvky na trhu. Jde v nich zejména o systémy odměňování poradců, a to jak nezávislých, tak pracujících pro jednu pojišťovnu.
Současný systém vyplácení provizí totiž ty méně poctivé motivuje k tzv. přetáčení smluv, tedy rušení starších smluv a uzavírání nových jen kvůli provizi. O moc a pozici na trhu se spolu aktuálně přetahují nejen pojišťovny a zprostředkovatelé. Ale ani jednotlivé tábory nejsou jednotné.