Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chytrý telefon je důležitější než auto, myslí si většina mladých lidí

  1:00aktualizováno  1:00
Dlouho platilo vlastní auto za symbol prestiže, po kterém toužila většina lidí. Přecpané ulice, problémy se zaparkováním i větší cit pro ekologii však u mladých lidí mění žebříček priorit. Hlavně Němci si místo auta raději koupí mobil.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Podle studie mezinárodní společnosti Prophet mezi lidmi z USA, Velké Británie, Švýcarska a Německa automobil jako symbol prestiže už dosloužil.

Nejvíce je této trend patrný paradoxně v automobilové velmoci Německu. Přes 69 procent jeho obyvatel mezi 18 až 34 lety říká, že auto buď nepotřebuje vůbec, nebo si vystačí s ojetým starším modelem. Ten pak vnímají pouze jako běžné spotřební zboží, nikoliv jako symbol sociálního postavení.

Zoufání automobilek: vyrábí rychleji, ale méně. Mladí po autech nelační

Přes polovina Němců místo do auta raději investuje do elektroniky. „Na prvním místě je chytrý mobil, až na druhém auto. Překvapilo nás, jak je tento trend zřetelný. Mladí spotřebitelé mají evidentně zcela jiné potřeby než dřívější generace,“ řekl k výsledku Felix Stöckle ze společnosti Prophet.

Především pohyb po velkých aglomeracích je z pohledu nejmladší generace s chytrém telefonem jednodušší než za pomocí vlastního vozu. Díky aplikacím si mohou snadno vyhledat nejrychlejší spojení městskou hromadnou dopravou, koupit jízdenku, objednat taxi nebo zajistit sdílené auto, takzvaný car-sharing. „Přes sedmdesát procent mladých Němců považuje car-sharing za plnohodnotnou alternativu k vlastnictví auta,“ dodal Stöckle.

Podle studie Prophet nepřináší autoprůmyslu příliš optimismu do budoucna ani takzvaný „internet of things“, tedy propojení vozů s internetem, na který automobilový vývoj v současnosti sází. Většina oslovených lidí nevidí přínos v tom, že auto bude mít funkce, které má mobil už dnes. Naopak, 61 lidí je přesvědčeno, že to povede k rušení řidiče a zvýšení nehodovosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.