Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čína brzy spustí vysokorychlostní vlak na trati Peking - Šanghaj

  9:42aktualizováno  10:58
Čína se chystá na spuštění vysokorychlostní železnice mezi Pekingem a Šanghají. Vlak je ve zkušebním provozu od května a oficiálně se má s pasažéry rozjet 1. července, v den 90. výročí založení vládnoucí komunistické strany. Trať zkrátí jízdní dobu mezi městy až o polovinu. Aerolinky se obávají úbytku cestujících.

Ilustrační snímek | foto: AP

Cena jízdenky bude nižší, než se očekávalo. V závislosti na rychlosti vlaku a přepravní třídě se bude pohybovat od 410 jüanů do 1 750 jüanů (1 100 až 4 600 Kč). Nejrychlejší spoje urazí vzdálenost 1 318 kilometrů za čtyři a tři čtvrtě hodiny, což je zhruba polovina současné doby. Nejpomalejší za necelých osm hodin.

Linka bude každý den převážet 180 tisíc cestujících, uvedl náměstek čínského ministerstva pro železnici Hu Ja-tung.

Hu zároveň ubezpečil, že trať bude absolutně bezpečná. Nejvyšší provozní rychlost vlaků byla snížena na 300 kilometrů za hodinu z původně plánovaných 350 kilometrů za hodinu právě kvůli obavám o bezpečnost.

Aerolinky se budou muset více snažit, aby jim neutekli cestující

Experti očekávají, že místním aerolinkám ubudou cestující. "Cena za jízdu vlakem konkuruje ceně letenky, a tak bude pro klienty aerolinek zajímavá," upozorňuje analytik společnosti China Securities Li Lei.

Doba strávená v rychlovlaku navíc nebude o tolik delší, než kterou cestující potřebuje na let. Letadla zvládnou tuto trasu za dvě hodiny, k této době je však nutné přičíst čas na odbavení, čímž se rozdíl zmenšuje.

Místní aerolinky navíc mají častá zpoždění, upozorňuje agentura Bloomberg. Problémy s časným odletem má podle ní každý čtvrtý let. Spojení mezi metropolí a hlavním ekonomickým centrem země je pro čínské aerolinie jedním z nejlukrativnějších.

Trať za 221 miliard jüanů (zhruba 575 miliard korun) se začala budovat v dubnu 2008 a původně měla být otevřena až v roce 2012.

Čína chce mít do konce roku 13 tisíc kilometrů vysokorychlostních tratí a do roku 2020 tuto délku zdvojnásobit, napsala agentura AP. Již v současnosti má Čína nejrozsáhlejší síť vysokorychlostní železnice na světě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Azylové centrum v durynském městě Gera (18. února 2016)
Většina migrantů v Německu je bez práce. Stát hromadně školí

Optimistické vyhlídky na záchranu vymírající německé populace díky přijímání migrantů kazí fakt, že se je nedaří integrovat v takovém měřítku, jak se...  celý článek

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Britský ministr pro brexit David Davis (vlevo) a hlavní vyjednavač EU  Michel...
Evropská unie ne, celní ano. Za členství v ní ale Londýn nechce platit

Velká Británie by chtěla po odchodu z Evropské unie setrvat se sedmadvacítkou po časově omezenou dobu v celní unii. Za členství v ní by ale neměl mít Londýn...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.