Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čína bude vyrábět symbol kapitalismu, vozidlo Hummer

  8:53aktualizováno  8:53
Obří terénní vozy Hummer, které se staly symbolem přepychu, se budou vyrábět v čínských továrnách. Na prodeji legendární značky se dohodla krachující General Motors s firmou Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery. Po prodeji Opelu je Hummer další značkou, která opouští rozpadající se automobilku.

GM v úterý oznámila, že uzavřela předběžnou dohodu o prodeji značky, jméno kupce však zpočátku neprozradila. - více čtěte General Motors se dohodl na prodeji legendární značky

O tom, za kolik Američané značku prodají, se teprve jedná. Podle bankéřů by prodej mohl přinést GM mimo jiné zhruba 100 milionů dolarů (1,9 miliardy korun) v hotovosti.

Hummer

Automobil se vyvinul z vojenského vozidla po válce v Perském zálivu a první verze se od armádního vozu příliš nelišila. Kvůli extrémní spotřebě a velikosti se brzy stal symbolem kapitalismu a ekologicky nešetrné dopravy.

"Budeme investovat do značky Hummer a jejích výzkumných a vývojových kapacit, což Hummeru umožní lépe uspokojovat poptávku po nových produktech, jako jsou vozy s nižší spotřebou," uvedla čínská firma, pro kterou je transakce prvním vstupem do automobilového sektoru.

Hummer je terénní vůz, jenž se vyznačuje mimo jiné velmi vysokou spotřebou. Auto "žere" až 20 litrů nafty na sto kilometrů.

Tři tisíce lidí nepřijdou o práci

Automobilka Generals Motors, která v pondělí vyhlásila bankrot, se značku marně snažila prodat téměř rok. - čtěte Automobilka vyhlásila bankrot

Prodej Číňanům by měl být uzavřen do třetího čtvrtletí. Dohoda by měla ve Spojených státech zachránit více než tři tisíce pracovních míst.

Podle podmínek dohody by se ale Hummer měl po určitou přechodnou dobu i nadále vyrábět v závodech General Motors a využívat i dalších služeb automobilky.

Prodej automobilů Hummer v USA se loni propadl o více než polovinu na 27 485 vozů. Kritici často poukazovali na to, že neohrabaně vyhlížející Hummer je jen výstřelkem, který se automobilce prodražuje. S růstem cen ropy a pohonných hmot se totiž Američané začali zaměřovat na úspornější automobily.

Automobilka GM v úterý rovněž uvedla, že nalezla 16 zájemců o koupi značky Saturn a tři zájemce o švédskou značku Saab.

V německé divizi Opel získá majoritu kanadsko-rakouský výrobce automobilových součástek Magna a ruská Sberbank. GM hodlá rovněž postupně utlumit výrobu značky Pontiac a zaměřit se na značky Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC.

Prodeje aut v USA váznou

V květnu se v USA prodalo o 34 méně aut než před rokem. Meziměsíčně byly ale prodeje o 13 procent lepší. Vyplývá to z údajů společnosti Autodata. Meziměsíční zlepšení zaznamenala také krachující General Motors, a sice o 11 procent.

"Dává nám to velkou důvěru v to, že některé z negativních záležitostí, jež jsme museli řešit, jsou za námi," řekl viceprezident největší americké automobilky General Motors pro prodej a marketing v Severní Americe Mark LaNeve.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Mimořádný sjezd německé SPD. Poslední kancléř strany Gerhard Schröder. (25.6....
Schröder míří do vedení Rosněfti, německého exkancléře jmenovalo Rusko

Rusko jmenovalo bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera do správní rady společnosti Rosněfť, největšího producenta ropy v Rusku. Zastávat bude funkci...  celý článek

Bill Gates (25. září 2013)
Gates zchudl téměř o pět miliard dolarů, věnoval je na charitu

Nejbohatší člověk světa daroval na charitu prostřednictvím akcií Microsoftu 4,6 miliardy dolarů (asi 102 miliard korun). Podíl Billa Gatese ve firmě se tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.