Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Čínská automobilka bude v Evropě vyrábět auta za 200 tisíc

  13:38aktualizováno  13:38
Společnost Great Wall se v příštím roce stane prvním čínským výrobcem automobilů, který otevře vlastní továrnu v Evropské unii. Uvedl to německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Auta bude firma vyrábět v Bulharsku.

Jeden z modelů v nabídce automobilky Great Wall | foto: iDNES.cz

"V únoru zprovozníme náš montážní závod v Bulharsku," řekl listu marketingový ředitel čínské automobilky Wang Š'-chuej. "Továrna je prakticky hotová," dodal.

Firma předpokládá, že během prvního roku provozu prodá 8 000 vozů vyrobených v tomto závodě. Automobily by se měly prodávat v Bulharsku a vyvážet do některých dalších zemí, například do Rumunska a Turecka. Ceny vozů společnosti Great Wall by měly v Evropě začínat od 8 tisíc eur, tedy zhruba 200 tisíc Kč.

Společnost Great Wall vznikla v roce 1976 a postupně se vypracovala v jednu z nejúspěšnějších čínských soukromých automobilek. Její prodej v období od ledna do října meziročně stoupl o 30 procent na 322 000 vozů.

V roce 2015 chce Great Wall vstoupit na trhy ve Švédsku a Norsku, poté hodlá zamířit také do Británie. Německo bude kvůli ostré konkurenci a vysokým nárokům až posledním evropským trhem, na který se Great Wall zaměří. "Nicméně tam chceme, čím dříve, tím lépe," řekl Wang.

Německý list Welt am Sonntag o víkendu informoval, že šéfové evropských automobilek se připravují na příchod konkurence z Číny. "Stejně jako Japonci a Korejci začnou být také Číňané konkurenceschopní po celém světě," uvedl generální ředitel německého automobilového koncernu Daimler Dieter Zetsche.

Čínské automobilky se už před několika lety pokoušely o průnik na západní trhy, narazily však na problémy kvůli nedostatečné kvalitě a neplnění bezpečnostních norem. Generální ředitel francouzské automobilky PSA Peugeot Citroën Jean-Marc Gales nicméně varuje, že čínské podniky nelze podceňovat. "Některé čínské firmy vyrábí již dnes proklatě dobrá auta," řekl.

Agentura DPA upozornila, že německé automobilky, které jsou silné zejména v oblasti luxusních vozů, se zatím čínské konkurence příliš neobávají. "Vycházím z toho, že čínští výrobci budou zpočátku klást důraz na masový trh," uvedl šéf německé automobilky BMW Norbert Reithofer. BMW je největším výrobcem luxusních aut na světě.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fotovoltaická elektrárna Solek Group v Chile.
Česká firma prodala elektrárnu v Chile, v zemi bude dále investovat

Česká firma Solek Group prodala v Chile solární elektrárnu Parque Solar Cuz Cuz chilskému fondu zaměřenému na investice do obnovitelných zdrojů energie, jehož...  celý článek

Zemědělský podnik v Brništi má se svými kravami druhou nejvyšší mléčnou...
Zakladatel eBaye chce mléčnou farmu na Havaji. Obyvatelé jsou proti

Snaha snížit závislost obyvatel Havaje na dovozu potravin z pevniny nezískala takový ohlas, jaký by si asi zakladatel eBaye Pierre Omidyar představoval. Na...  celý článek

Kostýmy Noční hlídky byly z části vyrobeny z koberců z IKEA.
Vytvořte si vlastní plášť z Hry o trůny, inzeruje IKEA své produkty

S informací, že kostýmy Noční hlídky ze seriálu Hra o trůny jsou ve skutečnosti koberce z IKEA, naložil nábytkový řetězec po svém. Na facebookovém profilu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.