Li Ťin-jüan, čínský podnikatel a generální ředitel skupiny Tiens zdraví své...

Li Ťin-jüan, čínský podnikatel a generální ředitel skupiny Tiens zdraví své zaměstnance v jihofrancouzském letovisku Nice. (8. května 2015) | foto: Profimedia.cz

Hotely v Cannes i Paříž. Číňan dopřál zaměstnancům dovolenou za miliardu

  • 26
Pětihvězdičkové hotely v Cannes, cestování rychlovlaky TGV, procházka po Azurovém pobřeží či návštěva Paříže. Čínský miliardář Li Jinyuan dopřál tisícům svých podřízených luxusní dovolenou. Majitel konglomerátu Tiens Group za ni utratil 24 milionů liber, tedy kolem 890 milionů korun.

Jeden z nejbohatších Číňanů, majitel mezinárodní skupiny Tiens Group Li Jinyuan, dopřál přibližně polovině svých zaměstnanců pohádkovou dovolenou ve Francii.

V Paříži zamluvil 140 hotelů pro 6400 podřízených, kteří obdivovali památky, Eiffelovu věž nebo galerii Louvre, napsal list The Independent. Rychlovlaky TGV se pak svezli na jih Francie, kde si osahali písek na Azurovém pobřeží a odpočívali ve čtyř- a pětihvězdičkových hotelech v Monaku a v Cannes.

Na nečekaný dárek ke dvacetinám, které letos slaví skupina Tiens Group, odpověděli zaměstnanci na pláži v Nice, když sestavili vzkaz, který se délkou zapsal do Guinnesovy knihy rekordů. „Krásný je sen Tiens na Azurovém pobřeží,“ hlásal nápis z lidí, které na pláž muselo přivézt 147 autobusů.

Je to jen šlechetné gesto miliardářského bosse nebo částečně i kalkul mocného muže, který si kolem sebe buduje kult osobnosti? Těžko říct. Miliardář Li je podle žebříčku časopisu Forbes 24. nejbohatším Číňanem, některé informace ale napovídají tomu, že nemusí mít jen pověst bodrého mecenáše, který zbohatl tvrdou prací a proslul láskou k zaměstnancům. Někteří z bývalých pracovníků jej například kritizovali, že prodává medicínsky bezcenné přípravky.

Tiens Group je mezinárodní skupina, která působí v oblasti biotechnologií, logistiky, financí, v realitách, retailu, cestovním ruchu a dalších oborech. Vyrostla na vývozu produktů tradiční čínské medicíny nebo instantní kávy. Výrobky prodává formou přímého marketingu.