"Úspěch je o to cennější, že po lednových změnách spotřební daně vermuty zaznamenávají mírný propad," uvedl Dalibor Šebela, obchodní ředitel Bohemia Sektu, který je výhradním distributorem Cinzana v ČR a na Slovensku.
"Letos plánujeme prodat 850 000 litrů Cinzana, což bude mírně více než loni," dodal. Podle Šebely jde o úspěch po velmi slabém začátku roku, který způsobilo zdražení vermutů téměř o deset korun na litr.
Zlom nastal v srpnu, kdy lidé začali znovu více kupovat značkové vermuty.
Právě zvýšení spotřební daně na 23,40 koruny za litr plus třicetikorunové DPH vermuty prodražilo a na trhu se začaly více prosazovat importované německé a rumunské aromatizované vinné nápoje, které nejsou pravými kořeněnými víny.
"U nich se neplatí spotřební daň a jejich ceny v diskontech se pohybují mezi 40 až
50 korunami," uvedl Šebela. Klasický vermut podle něj obsahuje až 16 procent alkoholu, aromatizované nápoje ale pouhých devět.
Právě vinou růstu spotřební daně a DPH letos tradiční český vermut Metropol, který vyrábí Víno Mikulov ze skupiny Bohemia Sekt, mírně ztrácí. S cenou kolem sta korun za litr se zařadil do středního segmentu vermutů a přiblížil se značkovým produktům.
Bohemia Sekt drží pozici šestého nejsilnějšího prodejce Cinzana na světě. Cinzano je druhou nejprodávanější světovou značkou v kategorii vermutů po Martini od Bacardi.
Celková roční výroba přesahuje 4,5 milionu devítilitrových balení. Společnost Campari, kam Cinzano patří, působí ve 190 zemích, vlastní dále značky Ouzo, Lemonsoda, Sky Vodka a Jägermeister. Mezi výrobci alkoholických nápojů zaujímá deváté místo na světě.