Citroëny i Renaulty se zákazníkům líbí

Francouzské automobilky Citroën i Renault prodaly v loňském roce více aut, než o rok dříve. Úspěšnější byl Citroën, který zvýšil prodej o 13,2 procenta na rekordních 1,14 milionu vozů. Renault si polepšil pouze o 0,5 procenta, když prodal 2,3 milionu vozů. Francouzští i evropští zákazníci si přitom loni koupili o 0,7, resp. o 1 procento méně nových vozů. Zatímco Citroën uspěl s modelem Xsara, resp. Xsara Picasso, potenciální kupci Renaultu marně čekali na vozy s dieselovými motory. Kvůli růstu cen benzínu řidiči požadovali ve zvýšené míře auta s naftovým motorem. Poptávka byla natolik silná, že jí mnohé firmy nedokázaly nasytit.

Renault v minulém roce vyrobil 350.000 vozidel s dieselovými motory, a očekává, že v tomto roce zvýší tuto kapacitu na 1,4 miliónu, napsala agentura Reuters.

"Protože se zvyšovala poptávka po dieselových vozech, začali jsme budovat nové dieselové kapacity," uvedl na tiskové konferenci obchodní ředitel Renaultu Francois Hinfray.

O prognózách vývoje automobilového trhu v Americe a Evropě čtěte ZDE.

I kvůli těmto problémům poklesl podíl firmy na evropském trhu o 1,3 procenta. "Museli jsme zvládnout pokles na evropském trhu v době transformace společnosti ve smyslu nových vozů a motorů," vysvětloval Hinfray.

Naproti tomu si řidiči odvezli dvojnásobek nových Citroënů Xsara, dobře si vedl i menší typ Saxo. Ve Francii prodal Citroën meziročně o 11 procent více nových vozů a ve zbytku světa dokonce o 29 procent.

V úspěšném tažení by Citroën rád pokračoval i letos, kdy by místo 1,14 milionu chtěl prodat 1,2 milionu vozů. Citroën patří spolu se značkou Peugeot do skupiny PSA.

Na českém trhu prodal loni Renault za leden až listopad přes 7.000 vozů a jako značka skončil na čtvrtém místě za Škodou, Oplem a Volkswagenem. Citroën prodal v minulém roce Česku přes 2.600 vozů a skončil na jedenáctém místě.

Automobilky si drží podíl 5,21, resp. 1,93 procenta a meziročně ho mírně zvýšily.

Citroen 2 CV, populární "kačena" se podobně jako starý dobrý Volkswagen Brouk dočkala nástupce, byť zatím jen v podobě studie. K zákazníkům by se tento vůz měl dostat po roce 2000.