Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


CityElefanty vytlačují pantografy. Starých vlaků zůstává u Prahy pětina

  13:37aktualizováno  13:37
České dráhy vyřazují ze středních Čech další zastaralé elektrické soupravy, takzvané pantografy. Těch zůstává na tratích kolem Prahy už jen čtrnáct, tedy zhruba pětina. Zbytek nahradily nové vozy CityElefant. Nové soupravy začnou od května jezdit na trati Praha - Benešov i ve všední dny. Dosud jezdily jen o víkendech.

České dráhy - CityElefant | foto: České dráhy

"Díky rychle probíhající modernizaci příměstských vlaků jsme mohli nasadit první nové jednotky na trati Praha - Benešov téměř o rok dřív, než jsme původně očekávali," uvedl náměstek Českých drah (ČD) pro osobní dopravu Antonín Blažek.

Příští pondělí začnou na lince jezdit čtyři jednotky, další dvě přibudou do konce roku a čtyři dráhy přidají na kratší rameno Praha - Stránčice v příštím roce. Celkem na trati jezdí 14 až 18 souprav.

CityElefant - pantograf, který je lepší než Pendolino

Podle Blažka se dráhy pomalu dostávají do situace, kdy za modernizovaným vozovým parkem začíná zaostávat infrastruktura. Středočeský kraj čeká v příštích třech nebo čtyřech letech zejména obnova frekventovaných tratí Praha-Beroun, Praha-Nymburk a úseku Běchovice-Úvaly, v delším horizontu pak výstavba trati do Kladna nebo modernizace spojení Praha-Mladá Boleslav-Liberec.

Elefanty jsou komfortnější

Jednotky CityElefant jezdí rychlostí až 120 km/h, jsou klimatizované, mají pohodlnější sedačky s opěrkami hlav a uzavřený systém WC, který jde využívat i ve stanicích. V první třídě mají také elektrické zásuvky na 230 V pro napájení drobné elektroniky, například notebooků.

Lepší cestování nabízejí také vozíčkářům. "Vlaky jsou vybaveny bezbariérovou toaletou a plošinami usnadňujícími nástup," dodal Blažek.

CityElefanty dodává drahám plzeňská Škoda. Celkem jich nyní v okolí Prahy jezdí 52. Přitom ještě před pěti lety jezdilo kolem metropole 47 příměstských vlaků všech druhů. Celkový počet souprav vzrostl, protože se zvýšila frekvence spojů na některých tratích.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Horálek a Mléčná dráha v poušti Atacama.
Za expedici utratím i sedmdesát tisíc, říká lovec zatmění Slunce

Fotograf, spisovatel, cestovatel a astronom Petr Horálek (31) má poněkud dražší koníček. Žádné úplné zatmění Slunce mu neunikne. Cestuje po celém světě a fotí...  celý článek

Od každé z pěti zvolených odrůd chystá vinařství rodiny Vaďurů z Polešovic
Vinaři opouštějí obchodní řetězce, sází na vlastní prodejní cesty

Vinařství se postupně odklánějí od prodeje v supermarketech. Nechtějí pod nátlakem korporací snižovat ceny, ani bojovat v kategorii levných vín s těmi...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Příliš výjimek a chyby úředníků, kritizuje NKÚ správu daní z příjmů

Správa daně z příjmů fyzických osob je nepřehledná a složitá pro plátce i úřady. Vyplývá to z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ), jejíž výsledky v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.