Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Cizinci se pozastavují nad logem Kosteleckých uzenin, spojují si ho se sexem

  14:53aktualizováno  14:53
O logu firmy Kostelecké uzeniny se diskutuje po celém světě. Obrázek panáčka hltajícího párek totiž lidem, kteří nerozumí česky a nevědí, že uvnitř jsou párky, připadá jako nechutný.

Obrázek na výrobcích Kosteleckých uzenin uvádí cizince do rozpaků. | foto: iDNES.cz

Cizince napadají myšlenky, že uvnitř konzervy je nějaký nástroj na orální sex...

"Za kamarádem přijel na návštěvu Australan, byli nakupovat a host po spatření loga Kosteleckých uzenin úplně zkoprněl. Zděšeně se ptal, co to je? Když mu vysvětlili, že se jedná o firmu, která vyrábí mimo jiné párky, tak prohlásil, že mu to v Austrálii nikdo neuvěří," přiblížil Jan Brožek, grafik z Černovic na Pelhřimovsku.

Protinožec si podle něj pak odvážel domů různé propagační materiály Kosteleckých uzenin, třeba tričko a čepici. "Logo dokonale splnilo svůj účel – zaujalo, zákazník si ho na první pohled zapamatoval a ještě o něm bude vyprávět dál,“ dodal muž z firmy GRAF-IT.

Zahraniční internetové stránky Damn Cool Pics zařadily logo Kosteleckých uzenin do kategorie nepodařené reklamy.

Panáček hltající párek

Logo, které používají Kostelecké uzeniny, má poukázat na dlouholetou tradici firmy. V Kostelci byla výroba zahájena v roce 1917. Stalo se tak v bývalé brusírně skla.

Se vznikem firmy vzniklo i logo. V té době v Evropě vzkvétal výtvarný směr art nouveau, který se aplikoval nejen do reklamních plakátů, ale i do log společností.

U zrodu masozávodu v Kostelci byli uzenář Jan Satrapa a telčský podnikatel Richard Spitzer. Ti se spojili s ředitelem batelovského velkostatku Karlem Czanským, s batelovským řezníkem Janem Hammlischem a Josefem Spitzerem z Brna.

Nutno k tomu dodat, že logo firmy z Vysočiny patří v seznamu k těm normálnějším výtvorům. "Nenormální" výtvory připomínají více než reklamu pánský pohlavní orgán. Přitom jde o loga...

"Diskuse o 'nechutnosti' loga Kosteleckých uzenin vznikly na zahraničních serverech v souvislosti s výběrem log se sexuálním podtextem. Co by měl ale potom říkat chudák Renault?" poznamenal grafik Libor Vitešník z velkomeziříčské společnosti Autograph. "Logo Kosteleckých uzenin pochází z počátku minulého století, má velkou tradici," dodal Vitešník.

Marketingové oddělení Kosteleckých uzenin podle něj vsadilo na zaběhnutou grafickou značku a návratem k prvorepublikovému stylu se snaží navodit pocit dlouholeté tradice a kvality. "Osobně v logu zmíněnou nechutnost nevidím. Myslím, že je to spíše pocit mladších generací a teenagerů, kteří logo z minulosti neznají a mají bujnou fantazii," naznačil velkomeziříčský grafik.

Stránky Damn Cool Pics nejsou prvním případem, kdy bylo logo uzenářů z Vysočiny zařazeno do nelichotivé společnosti. Před třemi lety byl muž s párkem v ústech zařazen do kategorie dvanácti "produktů z pekla“. Stalo se tak na serveru TheMishMash.com. Další produkty z pekla? Například obří nasazovací rty nebo léčivo na nachlazení s označením 666.

Někteří krajští grafici poznamenali, že kdyby si odmysleli tradici, pak je "slinták“ trochu mimo. Grafik Pavel Švejda ze společnosti elitedesign.cz by možná zvažoval lehkou korekturu loga.

O tom nechce ředitel marketingu Kosteleckých uzenin Vojtěch Halamíček ani slyšet. "Naše značka má historii a příběh. Přečkala dvě světové války a udržela si svou tvář více než 90 let pouze s velmi malými změnami,“ sdělil Halamíček. Stejně stabilní jako logo je podle něj i kvalita výrobků firmy,

Evokuje ve vás logo Kosteleckých uzenin orální sex?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 15. dubna 2010. Anketa je uzavřena.

NE 3443
ANO 443




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ředitel společnosti Spak Sušice Tomáš Froyda. (16. prosince 2016)
Sušický kečupář Spak nemá dost lidi, některé výrobky škrtne

Zatímco zájem o dresinky klesá, kečupům Spak se daří. Nyní však firma plánuje nabídku zúžit. Důvodem je nedostatek personálu, se kterým se firma potýká.  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.