"Myslím si, že Siemens předložil finančně zajímavou nabídku, která zabezpečuje i další investice do budoucna. Je to lepší řešení než to naše," reagoval na oznámení vítěze generální ředitel Inekon Group Josef Hušek.
Inekon podle důvěryhodného zdroje nesplnil jednu z podmínek výběrového řízení, kterou bylo složit kauci deset milionů korun. Nicméně nepřijde úplně zkrátka. Nadále se bude podílet na dokončení kontraktu pro filipínskou Manilu, který nemůže Siemens převzít, a na dodávkách tramvají do zemí bývalého SSSR.
"Naším cílem je vytvoření kompetenčního centra výroby kolejových vozidel pro střední a východní Evropu," uvedl mluvčí firmy Siemens Miloš Adámek. K dosažení potřebné konkurenční schopnosti výroby a vytvoření předpokladů pro další technický rozvoj DS je potřeba 30 milionů marek.
DS se vstupem Siemense zřejmě v blízké době propustí další stovky zaměstnanců ze současných asi 1000 lidí. "V první chvíli nepředpokládám, že by mělo dojít k tak drastickému snížení až na polovinu," řekl člen výkonné odborové rady DS Ladislav Binko.
Záležet přitom bude na množství zakázek, přičemž nyní DS vyrábí 22 pětivozových souprav pro pražské metro. "Jsem přesvědčen, že když se vyjasnil nový nabyvatel (Siemens), tak pražský dopravní podnik má jasno, s kým uzavře kontrakt na další soupravy," uvedl Binko.