Slovíčko "bilk" je složeninou z anglických výrazů "beer" (pivo) a "milk" (mléko). Technologie výroby je skoro stejná jako u normálního piva, říká autor nápadu, obchodník s alkoholem Chitoshi Nakahara. Novinka na poli alkoholických nápojů si vyžádala půl roku testovací výroby a od 1. února je v prodeji. K dostání je zatím v šesti obchodech v Japonsku.
Podle Nakahary má "bilk" mírně ovocnou příchuť, proto sází zejména na zájem ze strany žen, napsal server MSN Daily News. "Je to ovocné a tak to zřejmě půjde dobře k sladkostem," říká třicetiletá Kaori Takahashiová, která se zúčastnila ochutnávkové akce.
Zkušební várku "bilku" uvařil místní pivovar. Ten sice původně chtěl Nakaharův nápad odmítnout, protože se mu nezdál vysoký obsah škrobu v mléce. Nakonec ale Nakahara se svým záměrem přesvědčil.
Vyrobit pivo z mléka vyžaduje pozorně sledovat teplotu - mléko má totiž velmi nízký bod varu a proto bylo nutné ho pečlivě hlídat, aby "neuteklo", píše MSN Daily News. Když potom pivovarníci přidali pivní kvasinky a chmel, vypadal produkt spíše jako čaj s mlékem než jako pivo. Po jeho zkvašení a vychlazení ale doopravdy zjistili, že se jedná o pivo.
K nápadu vařit pivo z kravského produktu přiměl Nakaharu fakt, že v Japonsku klesá spotřeba mléka a produkce tradičních mléčných výrobků se přestává vyplácet. Na ostrově Hokkaido, kde první "bilkovar" stojí, je měsíční převis produkce nad poptávkou asi 900 tun mléka.