Ke čtyřem stávajícím modernizovaným úsekům mají podle plánů ŘSD příští rok přibýt další tři: mezi Hvězdonicemi a Ostředkem, Měřínem a Velkým Meziříčím a Ostrovačicemi a Kývalkou. Jejich stavba není ještě stoprocentní: na žádný z úseků není dosud vydané stavební povolení a ještě se nezačaly soutěžit.
Jistá je ale oprava velmi frekventovaného úseku D1 přímo v Brně. Jeho rekonstrukce za zhruba sto milionů korun začne ve velkém hned na jaře.
Čtěte ve čtvrtek v MF DNES: Jaké další dálniční úseky se budou opravovat a kolik peněz má ŘSD na opravy dálnic příští rok.
Stejně tak má příští rok začít i oprava úseku mezi prvním a devátým kilometrem z Prahy do Průhonic, který je podle sčítání dopravy nejvytíženějším úsekem. Oprava pouze za zhruba tři sta milionů korun přinese omezení provozu ze šesti do čtyř pruhů. Opravovat se bude úsek jen ve směru na Prahu. "Stav vozovky je už špatný a je lepší úsek opravit dříve, než bude pozdě a rekonstrukce bude pak příliš nákladná," říká Jan Hoření z provozního úseku ŘSD. Zakázka se bude ještě soutěžit. Podle sčítání dopravy na úseku jezdí denně přes osmdesát tisíc vozidel, součástí rekonstrukce budou i frekventované výjezdy do Průhonic a Čestlic.
Opravuje se více souvisle
ŘSD letos po hubených letech opravilo více než padesát kilometrů dálnic, snaží se opravovat souvislejší úseky, než v minulosti. Silničáři navíc slibují, že se nebude opakovat situace minulých let, kdy kvůli nepřipraveným opravám začaly rekonstrukce až v podzimních měsících.
První etapa modernizace D1 zatím skončila na dvou úsecích. Jeden má výjimku a práce na něm budou pokračovat až do 20. prosince. Práce budou pokračovat příští rok, první tři úseky mají stavební firmy předávat kompletně hotové příští září. Zpoždění nabral jen úsek 21 u Velké Bíteše.