Firma navíc od září odstraní reklamy a loga z automatů umístěných ve školách. Místo nich se objeví výzvy k dodržování pitného režimu. Dostupné v nich budou pouze nekalorické nápoje a nápoje bez přidaného cukru.
Krok jde ruku v ruce s dobrovolným závazkem evropské organizace výrobců sycených nápojů UNESDA, jehož je koncern součástí. V Česku jde dokonce nad rámec této dohody.
„Závazek organizace UNESDA nenabízet na středních školách slazené nápoje se vztahuje pouze na nápoje sycené. V České republice jsme se rozhodli rozšířit tento odpovědný přístup i na další kategorie, jakými jsou ledové čaje nebo energetické nápoje,“ přiblížil Petr Jonák, ředitel vnějších vztahů Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Příštím krokem ze strany Coca-Coly má být naplnění dalšího závazku UNESDA, kterým je průměrné snížení cukru v portfoliu sycených nápojů o 10 procent do roku 2020.
Slazené nápoje se podle uzavřeného závazku asociace UNESDA stáhnou ze zhruba 50 tisíc středních škol v Evropě. V tuzemsku jde o přibližně čtyři sta škol.