Stejně tomu bylo v těchto obchodech i na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Dohoda byla uzavřena v minulých dnech v Anglii.
"Už v těchto dnech probíhá závoz Coca-Coly do našich obchodů v České republice," potvrdila mluvčí Teska Jana Matoušková, přičemž do většiny prodejen už nápoje dorazily.
Coca-Cola nebyla v Tesku tak dlouho k mání, protože se firmy nedohodly na podmínkách prodeje. Ty zahrnují jak cenu, za kterou Coca-Cola dodává, tak nejrůznější poplatky za umístění zboží v prodejně, letákové akce či za otevření nové prodejny řetězce.
"Podmínky, za kterých k dohodě došlo, jsou důvěrné," říká za Coca- Colu Zdeněk Vilímek.
Tvrdý obchodník
Absence známé značky na pultech jednoho či více obchodních řetězců není neobvyklá. Obchody mezi sebou válčí hlavně cenou, a v čím dál větší míře proto tlačí i na dodavatele, aby nemusely sahat do svých marží.
Právě britské Tesco patří podle dodavatelů mezi obchodníky při vyjednávání k těm nejdrsnějším. Po spolknutí Carrefourů a Edek navíc ještě posílilo.
"Tesco jde na krev. Když se s ním nedomluvíte, klidně vás vyhodí," říká jeden z dodavatelů, který si nepřál být jmenován, aby mohl dále prodávat.
V rodné Británii je Tesco ještě vynalézavější. Podle jednoho z dodavatelů tam obchody přestaly jednu dobu chtít od výrobců bonusy s tím, že je místo toho rovnou promítnou do ceny, za kterou budou zboží dodávat. Běžně to takhle dělají diskonty.
"Tak to jelo asi dva roky a pak se Tesco k bonusům znovu vrátilo," říká a dodává, že ceny se už výrobcům vrací na původní výši těžko.