KFC zavádí v Čechách dovážkový servis. | foto: KFC

Inspekce: Rozvoz zdarma od KFC byl v pořádku, lidé s cenou souhlasili

  • 42
Česká obchodní inspekce se zastala řetězce rychlého občerstvení KFC, na nějž zákazníci podali podnět kvůli nové akci „rozvoz zdarma“. Lidé poukazovali na vyšší ceny produktů oproti prodejnám. Argumentovali, že důvodem této vyšší ceny je započítání právě ceny za rozvoz do každého jednotlivého zboží.

Podle sdělení mluvčího České obchodní inspekce (ČOI) Jiřího Fröhlicha však bylo vše ze strany KFC v pořádku, protože zájemci o službu cenu znali.

KFC přitom nejdříve službu avizoval jako rozvoz zdarma, zboží však stálo více než v kamenném obchodě. Následně v polovině června společnost na svých facebookových stránkách oznámila, že rozvoz bude stát 69 korun, minimální hodnota nákupu musí být 150 korun.

„Na internetu byla cena nabízeného zboží sice vyšší než v kamenné provozovně, nicméně spotřebitel byl seznámen s cenou a při objednávce s takovou cenou souhlasil. Prodejce má právo určit si cenu sám, není stanovena fixně,“ sdělil Fröhlich. Spotřebitel podle něj musí cenu znát předem, ale prodejce si podle něj může stanovit marži sám.

„Dost často se ČOI setkává s opačným případem, kdy cena na internetu je nižší než u stejného prodejce v kamenné provozovně. Pokud v obou případech je spotřebitel seznámen s cenou, je vše v pořádku,“ dodal mluvčí.

Podle ředitele KFC pro český trh Libora Hubíka společnost od zákazníků zjistila, že chtějí znát cenu dovážky. „V souladu s tímto jejich očekáváním nyní uvádíme cenu rozvozu odděleně od ceny produktů. Obecně je naše služba velmi pozitivně přijímána,“ řekl médiím. Nyní KFC rozváží v několika částech Prahy, na podzim se měl rozvoz objevit i v dalších městech.

KFC se po uvedení služby stalo terčem posměšků, protože inzerovalo svou novou službu „KFC rozvoz“ jako bezplatnou. Účtován sice nebyl žádný extra poplatek, ale zákazníci si začali všímat, že stejné pokrmy jsou o třetinu dražší, než kdyby si je koupili v provozovně. A že levněji jim je doveze i jiná služba specializovaná na rozvoz jídel.

Řetězec si zpočátku stál za tvrzením, že rozvoz je zdarma a vysvětloval, že se do ceny promítl „komplex více dílčích kroků“ (psali jsme zde).

Provozovatel restaurací KFC a Burger King v tuzemsku, společnost AmRest, se předloni dostal do zisku 42 milionů korun proti třímilionové ztrátě v roce 2013. Tržby vzrostly z předloňských 1,9 na více než dvě miliardy korun. V Česku měl na 80 provozoven, kromě uvedených i kavárny Starbucks. Loňské výsledky hospodaření zatím společnost nezveřejnila.

,