Turecko, Antalye, pláž Kaputas

Turecko, Antalye, pláž Kaputas | foto: Profimedia.cz

U třetiny cestovek odhalila Česká obchodní inspekce závady

  • 0
Česká obchodní inspekce loni zjistila závady u třetiny kontrolovaných cestovních kanceláří a agentur. Nedostatky se týkaly například reklamací či poskytovaných informací. Inspektoři při těchto kontrolách zjistili také používání nekalých a klamavých obchodních praktik.

Inspektoři loni zkontrolovala 168 cestovních kanceláří a agentur. Porušení jedné nebo více povinností stanovených zákonem zjistila v 56 z nich. Nejvíce nedostatků inspektoři odhalili v Praze a Středočeském kraji, kde kontroly nedopadly dobře v polovině případů.

Podobně vyzněly kontroly také v Královéhradeckém a Pardubickém kraji.

Naopak nejméně porušení zákonů inspektoři zjistili v Plzeňském a Karlovarském kraji. V těchto krajích byly závady pouze ve dvou ze 36 kontrolovaných společností.

Nedostatečná informovanost odpovědnosti za vady

Cestovky nejčastěji chybovaly v tom, že klienty nedostatečně informovaly o podmínkách, rozsahu a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady. Ve čtrnácti případech inspektoři odhalili nekalé obchodní praktiky.

Osm prohřešků se loni týkalo povinnosti zřetelně informovat spotřebitele o ceně poskytovaných služeb a tři závady se vztahovaly k povinnosti přijmout reklamaci po celou pracovní dobu a vydat potvrzení o uplatnění reklamace se všemi náležitostmi.

U jedné cestovní kanceláře inspektoři zjistili diskriminaci spotřebitele. Sedmkrát ČOI odhalila, že v propagačních a nabídkových materiálech chyběla informace o tom, pro kterou cestovní kancelář je prodej zájezdu zprostředkován.

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur si však stěžuje, že ČOI postupuje nejednotně a v každém kraji posuzuje stejnou záležitost jinak. S vedením ČOI se proto dohodla, že s ní inspektoři budou konzultovat novou metodiku kontrol, podle které by se mohly řídit všecny cestovní kanceláře.

,