Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Compaq je jedničkou světového i tuzemského trhu

  13:18aktualizováno  13:18
Česká pobočka největšího světového výrobce počítačů Compaq loni utržila podle ředitele Rudyho Kozaka necelé 4 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 10 procent. Z toho skoro čtvrtina pochází z tržeb za služby, což je větší podíl, než v USA. Tento podíl má podle Kozaka dále růst. Růst má i prodej počítačů přes internet. Tento distribuční kanál se firmě osvědčil, když přes něj utržila 560 milionů korun. To je o 60 procent více, než o rok dříve. Letos Kozak očekává zvýšení prodeje o desítky procent a při příznivých podmínkách i prolomení hranice jedné miliardy korun.

Podle analýzy IDC je Compaq největší prodejce PC na českém trhu, když prodal 42 tisíc počítačů a ukousnul přes 14 procent koláče. Český trh představuje zhruba 290 tisíc loni prodaných počítačů. Ve srovnání s rokem 1999 jde o nárůst o 5,4 procenta.

Mateřská firma utržila 42,5 miliardy dolarů

Compaq prodal v loňském roce na celém světě zboží a služby za 42,5 miliardy dolarů a svým akcionářům vydělal 569 milionů po zdanění. Obrat loni zvýšil o 10 procent počítáno v amerických dolarech a o 19 procent po přepočtu na lokální měny.

"Silnou stránku našeho obchodování v oblasti velkých řešení, mezinárodní růst a výraznou ziskovost v oblasti služeb kompenzuje slabší výkon na severoamerickém trhu osobních počítačů," řekl Michaell Capellas, šéf Compaqu.

Za zálohovací zařízení a servery, tedy větší počítače, které jsou základem počítačové sítě, utratili loni zákazníci Compaqu o 20 procent více peněz, než v roce 1999.

Nejvíce firmě rostly tržby v Japonsku a v Asii, slabší výsledky zaznamenal na trzích v severní Americe. V regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky zazanamenal Compaq růst jen o tři procenta v dolarech, ale o 22 procent v lokálních měnách.

"I když budou podmínky na trhu v první polovině roku obtížné, budeme pokračovat ve vývoji produktů, jejich integraci do naší nabídky a v pokrytí globálního trhu," naznačil strategii firmy  Capellas.

"Význam informačních technologií stále roste  a zákazníci akceptují naše nabídky," dodal optimisticky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Makro. Ilustrační snímek.
Makro shání stovky lidí. Pokladním zvýšilo mzdy o devět procent

Letošní vlna přidávání v obchodech s potravinami dorazila i do Makra. Velkoobchodní síť navýšila od července mzdy zaměstnancům v průměru o 8,5 procenta,...  celý článek

Majitel značky Favorit Richard Galovič.
Favorit má nového investora. Získal 70 milionů na vstup do zahraničí

Společnost Favorit Czechoslovakia, která se od roku 2011 snaží oprášit slávu luxusních jízdních kol, získala nového investora. Společnost C2H internetového...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.