COOP Centrum atakuje obrat 11 miliard

Těsně pod jedenáctimiliardovou hranicí zůstane letos obrat největší české nákupní centrály COOP Centrum. Oproti loňskému roku tak prodeje zboží jednotlivým členským družstevním obchodníkům vzrostou o 160 milionů. Nákupní aliance se tak zřejmě přiblížila horní hranici možného podílu na trhu.

"Spolu s partnerským sdružením COOP Morava dosahuje náš roční obrat asi třinácti miliard korun. Tržby družstevních prodejen přitom stagnují zhruba na úrovni 27 miliard. Přibližně polovinu svého obratu tak obchodníci nakupují centrálně přes nás a tento poměr je obvyklý i v zahraničí," říká ředitel COOP Centra Josef Holub.

Zbývající část - především dodávky čerstvého zboží - představují přímé dodávky, které si družstevní prodejny zajišťují samy.

Od letošního roku spravuje COOP Centrum i nový obchodní řetězec COOP Stavebniny, který sdružuje všechny družstevní prodejny stavebnin . "Do této sítě vstoupilo všech patnáct družstev, která se stavebninami obchodují. Proto si myslíme, že by tento koncept mohl mít šanci na úspěch," míní předseda představenstva Zdeněk Juračka.

Na začátku roku začalo fungovat i středoevropské nákupní sdružení COOP EURO, jehož členy jsou vedle české i slovenská a maďarská družstevní centrála. V polovině listopadu se evropské uskupení chystá uvést na trh první výrobky pod společnou značkou COOP Prémium - toaletní papír, slunečnicový olej a margarín. "Měli jsme připraveno více výrobků, ale jednání zatím nedopadla. Na těchto třech chceme i tak trochu odzkoušet, jak bude naše spolupráce fungovat," dodává Holub.