„Není nad avokádo dozrávající doma. Prvních osmnáct dní, tři hodiny a dvacet minut je tvrdé jako skála. Pak je asi deset minut vhodné ke konzumaci a následně se zkazí,“ hlásala reklama, která se již nesmí vysílat.
Společnost Costa Coffee se hájí tím, že si pouze „pohrávala“ s nešťastným způsobem, jakým avokáda dozrávají. Kávový řetězec také uvedl, že se nepokoušel zákazníky nabádat k tomu, aby před zeleninou či ovocem upřednostňovali jejich zboží, ale pouze informoval o výrobcích, které společnost prodává, píše britský deník The Guardian.
Organizace Radiocentre, která zastupuje zájmy komerčního rozhlasu ve Velké Británii, tvrdí, že spotřebitelé považují srovnání vychází ze zkušenosti s kupováním avokád. Costa prý následně „pouze“ srovnala s koupí kávy, slaninového sendviče a vajíčkového muffinu.
Společnost Advertising Standards Authority (ASA), která na obsah reklam dohlíží, však uvedla, že ačkoli byla reklama prezentována s nadsázkou, vsugerovala zákazníkům myšlenku, že avokádo nepředstavuje vhodnou snídani a jako lepší alternativu označila své výrobky. Podle zákona však nesmí žádná srovnávací reklama odradit od konzumace ovoce či zeleniny. ASA proto rozhodla, že by se reklama neměla znovu vysílat.