Za stejné období loňského roku dopravce prodělal 408 milionů korun. „Obratu v hospodaření jsme dosáhli díky zásadním změnám, z nichž některé byly bolestné, ale přinesly výsledek a hlavně šanci na další zdravé fungování firmy. Dík patří všem zaměstnancům v ČSA, kteří pochopili nutnost změn a pomohli je realizovat,“ uvedl Jozef Sinčák, předseda představenstva Českých aerolinií.
ČSA k návratu do černých čísel pomohl ale ještě naposledy rozprodej majetku. Za trojici boeingů 737, které firma prodala do Afriky a Peru, získala 108 milionů korun. Na samotném provozu firma prodělala 145 milionů korun, loni to bylo 354 milionů korun. „Podle aktuálních výhledů, za předpokladu naplňování stanoveného obchodního plánu a ozdravných opatření by měly provozní výsledky na konci roku skončit v mírném zisku,“ dodal mluvčí Dan Šabík.
Výsledky ukazují zlepšení ve struktuře nákladů i příjmů. Například ukazatel RASK (příjem na jednu sedačku a kilometr), jeden z klíčových údajů pro porovnávání hospodaření aerolinek, stoupl letos o 11 %. V praxi to znamená, že i přes snížení průměrné ceny letenek létá dopravce plnější a má z každého letu vyšší tržby.
Firma zatím nezveřejnila údaje o tržbách nebo počtu přepravených cestujících. Vzhledem k tomu, že loni ještě létala se šesticí airbusů A320, které jejich majitel už prodal do Pákistánu, došlo k mírnému poklesu.
Do hospodaření v druhém pololetí se promítne zřejmě poprvé výrazně i levná ropa. ČSA, podobně jako řada jiných dopravců, měly cenu leteckého benzínu zajištěnou a neměly tak prakticky žádný efekt z výrazného propadu ceny ropy na světových trzích.
ČSA naposledy vykázaly pololetní zisk v roce 2007, do černých čísel se dostaly ale díky rozprodeji majetku. Bez účetních triků byly naposledy v zisku v roce 2004, tedy první měsíce šéfování Jaroslava Tvrdíka.