Nedostatek airbusů A319 ve flotile už vedlo ČSA ke změně v letovém řádu na lince do Paříže. Protože neměla firma k dispozici jiný volný stroj, nasadila místo jednoho letadla dva turbovrtulové ATR72. Podobné změny chystá dopravce během léta ještě několikrát.
„Jiné volné letadlo není k dispozici,“ vysvětlil mluvčí firmy ČSA Daniel Šabík. Kvůli silnému charterovému provozu dopravci nepomohl ani jeho spoluvlastník Travel Service.
Podobné změny ale nedělají příliš dobrý obrázek dopravci u cestujících. „Naši klienti jsou překvapení, když ČSA u destinací jako je Paříž vymění náhle dosavadní typ letadla za naprosto nevhodný stroj. Nechápu, že mohou ATR nasazovat na tak dlouhý let. Klienti tím většinou letět nechtějí a musíme jim měnit letenky na jiné termíny, nebo let s Air France,“ říká Pavel Němec ze společnosti HRG Czech Republic.
Kromě hlučnější kabiny má let s ATR72 i jinou nevýhodu. Je výrazně pomalejší: do Paříže trvá 2 hodiny a 25 minut, airbusem jen hodinu a 45 minut. Kvůli tomu už někteří cestující nestihli v Paříži přestup na některé další lety. Firma má v letovém řádu ještě naplánováno několik takových letů během léta, k dalšímu nasazení může dojít v případě závady na jiných letadlech.
Podle Šabíka jde ale jen o ojedinělé případy. „Zájmem společnosti je co největší efektivita a využitelnost flotily, proto se pro ni snažíme najít maximum zakázek na pravidelných i nepravidelných linkách,“ dodal Šabík.
Firmě chybí letos pro provoz v Evropě jeden z airbusů A319 kvůli pronájmu v Indii. Na tři měsíce ho včetně posádek firma pronajala nízkonákladové společnosti SpiceJet.