"Provozní ztráty byly skoro čtyři miliardy korun. Když jsou čtyři miliony cestujících, tak je to tisícikoruna na každého cestujícího," uvedl deníku Slamečka.
ČSA zřejmě na každého cestujícího doplácely o něco méně, protože podle údajů Asociace evropských aerolinek firma loni přepravila až 5,5 milionu cestujících (i s charterovými lety). To by znamenalo asi 800 korun na každého cestujícího.
Díky prodeji majetku může být loňská ztráta okolo 3,5 miliardy korun.
Vláda se na dnešním jednání zabývá ozdravným plánem ČSA, který by mohl ukázat cestu z dluhů. Má také dokázat, že předchozí vládní pomoc ve formě půjčky 2,5 miliardy korun od státní firmy Osinek měla smysl.
Ministr financí Eduard Janota má dnes vládu seznámit i s průběhem vyšetřování Evropské komise, která půjčku prošetřuje jako možnou nedovolenou státní podporu.
Gustav Slamečka podle HN podpoří na jednání vlády restrukturalizační plán, který počítá i s prodejem dalšího majetku. V posledních letech prodeje majetku vynesly státní firmě zhruba šest miliard korun. Prodávat by se mohly například chartery nebo údržba.
Spekuluje se též o možném dalším propouštění, hlavně mladých pilotů, nebo snížení kapacity letů a zmenšení flotily o několik letadel. Plán počítá, že by se aerolinky příští rok dostaly do zisku.