Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

ČSA se už měsíce marně snaží zablokovat falešný facebookový profil

  • 84
Už několik měsíců se České aerolinie (ČSA) snaží neúspěšně zablokovat facebookovou stránku, která svou podobností s tou oficiální mate jejich zákazníky. Ti totiž na profil píší své žádosti a diví se, že nedostávají odpovědi.

Národního leteckého dopravce trápí facebooková stránka, která je na první pohled zaměnitelná s jejich oficiální. Netváří se ani jako fanouškovská ani jako kritická či parodická. Název i adresu má také podobnou té oficiální.

Navíc na své zdi sdílela například informace o omezeních letů v souvislosti s ebolou a další servisní informace. A právě tím se dostává do střetu s komunikačním oddělením aerolinií, které zajišťuje několik jazykových mutací oficiálních facebookových stránek Českých aerolinií.

„Naši zákazníci si totiž myslí, že je tento profil pravý a využívají ho částečně jako kanál pro různé stížnosti a dotazy,“ popisuje problém mluvčí ČSA Daniel Šabík. A tak stránka, kterou má jako oblíbenou označenou přibližně tisíc lidí a od loňského podzimu příliš “nežije”, podle něj mate cestující.

Rozezlený zákazník

Naposledy volal na zákaznickou linku cestující, jehož partnerce se při jednom z přestupů zpozdila zavazadla. „Velmi důrazně si stěžoval, že se ptal už na facebookovém profilu a po několika dnech bez odpovědí byl jeho dotaz smazán,” vysvětluje Šabík s tím, že samozřejmě šlo o profil falešný.

Falešný facebookový profil ČSA.

Na základě podobných zkušeností se již před několika měsíci pokusili zástupci ČSA falešný profil zablokovat. Nejdříve se snažili kontaktovat správce stránky a poté požádali o zablokování přímo přes evropskou centrálu společnosti Facebook. „Tam náš dotaz ale asi ignorovali, odpověď jsme nedostali,“ říká Šabík.

Jan Perla, který se zabývá marketingem v sociálních sítích, se popsané situaci diví. „Je to zvláštní, Facebook většinou podobným žádostem u velkých firem vyhoví. Sám jsem několikrát pro své klienty stažení falešné stránky poměrně bez problémů dosáhl,” říká.

Ve prospěch Českých aerolinií by měl podle něj hrát fakt, že jejich pravá stránka je ověřeným originálem a ta falešná používá jejich logo a další duševní vlastnictví.

Problém s „neoriginálním“ profilem na sociálních sítích nedávno řešila i poradenská společnost OVB. V tomto případě šlo ale o evidentní parodii, která si utahovala z firemní kultury i praktik finančních poradců a pojišťováků obecně. I tak ale nakonec OVB dosáhla svého a falešný profil z Twitteru zmizel.