Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

ČSA po škrtech mění věrnostní program. Míle budou trvanlivější

  • 55
České aerolinie se po několika škrtech ve svém věrnostním programu OK Plus pokusí usmířit své zákazníky a nalákat nové úpravou pravidel. O třetinu prodlouží platnost každé nasbírané míle, nejvěrnější je budou mít neomezené.

Věrnostní program umožňuje za určitý počet nasbíraných mil (bodů) za nakoupené letenky získat zdarma například letenku, hotel či další služby ČSA zdarma. Počet bodů, které je možné získat, se odvíjí od délky letu.

ČSA od 1. června výrazně změní podmínky programu, který má přes 640 tisíc klientů. Jednou z hlavních změn je prodloužení platnosti míle ze dvou na tři roky. Změna se týká i těch mil, které členové nasbírali před touto změnou. Majitelé stříbrných, zlatých nebo platinových karet budou mít neomezenou platnost. Stejně tak se mění i podmínka "trvanlivosti" mil: podmínkou pro jejich udržení bude alespoň jednou za tři roky letět s ČSA. Změny oznámila firma v tiskové zprávě. 

"Novými pravidly, která ve věrnostních programech postupně zavádíme, vycházíme v první řadě vstříc přáním našich zákazníků, ale samozřejmě se inspirujeme děním v leteckém i neleteckém byznysu. Chceme, aby naši klienti mohli získávat více odměn nebo si našetřit na ty hodnotnější," vysvětlil důvody změn Stanislav Zeman, ředitel Českých aerolinií pro obchod a marketing. 

Tři roky mají platnost míle například u British Airways nebo Lufthansy, Air France/KLM nabízí svým členům platnost 20 měsíců.

Více mil za konkrétní destinace

Neomezené počty mil budou i pro majitele kobrandovaných platebních karet, podmínkou však bude jejich minimální využití. V případě české karty s Citibank bude například limit 400 mil měsíčně, což odpovídá platbám ve výši kolem deseti tisíc korun. Benevolentnější než dosud budou ČSA i při vstupech do salonků u letů, které neprovozují ČSA, ale mají na nich svůj kód: každý klient se zlatou kartou si může vzít s sebou ještě jednoho hosta, s platinovou dva. Aerolinky navíc navýší počty nasbíraných mil u letů do vybraných destinací, například Bruselu, Bukurešti nebo Moskvy.

Nová jsou i pravidla pro využívání mílí. ČSA se vrací k tomu, že míle lze použít i na některé lety, které provozují jiní dopravci, ale ČSA na nich sdílí svůj kód. Zahrnuje to například všechny členy aliance SkyTeam nebo na lety Etihad Airways. Nově půjde míle utrácet například i za přihlášku do běhů série RunCzech.

České aerolinie letos zavedly i program OK Plus Partner určený výlučně pro cestovní kanceláře a agentury na českém a slovenském trhu. Společnost ale zkoumá možnosti jeho rozšíření i na další, pro České aerolinie významné trhy.

ČSA seškrtaly podmínky programu před dvěma lety, naštvaly si tak řadu svých zákazníků. Už letos na začátku nové vedení obchodu částečně podmínky zmírnilo: umožnily například firemním zákazníkům načítat míle jak na jejich osobní, tak firemní věrnostní program.