Aerolinie tak pod Lašákovým vedením opustily předchozí plán Strategie 2005-2015. „Plán se nedařilo plnit a a čísla této strategie neodpovídala reálné skutečnosti,“ uvedla mluvčí ČSA Jitka Novotná.
Zrušený plán například předpokládal pro loňský rok zisk 522 milionů, ve skutečnosti ale aerolinky vykáží zhruba půlmiliardovou ztrátu.
Nový ekonomický plán (nazvaný Turnaround 2006-2008) počítá s postupným ozdravěním hospodaření firmy.
„V letošním roce ČSA musí provést změny a otočit trendy, a to při udržení ztráty v řádu loňského roku, rok 2007 bude pro ČSA rokem stabilizace a v roce 2008 se ČSA nastartují k dlouhodobě kladným hospodářským výsledkům,“ sdělila Novotná.
Změnu strategie doprovodí i personální obměny. Ke konci května končí ve funkci výkonný ředitel pro strategické plánování a rozvoj a člen představenstva Jan Váňa.
Marcela Hrdá, viceprezidentka pro marketing a prodej přijala jinou pracovní nabídku a z ČSA odchází, i když v oblasti leteckého průmyslu zůstane i nadále.
„Po třech měsících spolupráce jsme měli s kolegy dost času na to se poznat. S některými z nich jsme společně zjistili, že se naše názory na řešení ekonomické situace v ČSA liší a oni proto zvolili nové kariéry. Přeji jim všechno nejlepší. Je to - jistě nepopulární - ale standardní manažerské rozhodnutí,“ řekl Radomír Lašák.
Marie Macounová, která v ČSA pracuje více než 30 let, přijala nabídku na pozici viceprezidentky nového úseku marketing a product development.
Na pozice dvou viceprezidentů - pro letový a pro pozemní provoz - vypsaly ČSA výběrová řízení.
Tomáš Heczko zůstává na pozici viceprezidenta pro techniku, Dušan Ryban na pozici viceprezidenta pro personalistiku. Kateřina Hobzová-Chalupová bude nadále výkonnou ředitelkou se zaměřením na oblast IT.
Návrh změn projedná dozorčí rada 28. dubna. Pokud je schválí, začne nová organizační struktura platit od 1. května.