K nákupu osmi nových strojů využijí ČSA opci, která byla součástí smlouvy s Airbus SAS z roku 2004 o dodávce 12 modelů těchto letadel pro střední tratě.
"Podmínky pořízení osmi letadel z opce jsou vzhledem k vývoji situace na trhu lepší než u původních dvanácti letounů," řekla Hupáková. Původních 12 letadel vyjde firmu na deset až 12,5 miliardy korun, uvedla ČTK.
Z nasmlouvaných dvanácti letadel ČSA přebraly do současné doby osm - šest letadel A320 pro 162 cestujících a dvě A319 pro 135 cestujících. "Poslední čtyři letouny A319 České aerolinie obdrží příští rok," uvedla mluvčí.
Podle prezidenta firmy Radomíra Lašáka budou ČSA v budoucnu nová letadla nezbytně potřebovat. "K dalšímu rozvoji neodmyslitelně patří konkurenceschopná flotila letadel," řekl Lašák.
Ten se snaží ztrátovou firmu stabilizovat a dovést ji zpátky k zisku. Loni ČSA prodělaly 400 milionů korun. Letos chtějí naopak vydělat 42 milionů. - více zde
České aerolinie nyní provozují 50 letounů. Páteří flotily jsou zatím letouny pro střední tratě Boeing 737, které ale postupně nahrazují nové Airbusy A320 a A319.
"Postupná obměna také povede k unifikaci flotily ČSA, což výrazně sníží náklady na údržbu i samotný provoz," prohlásila Hupáková.
Kromě letadel pro střední tratě provozují ČSA na krátkých tratích letadla ATR42 a ATR72 a na dálkových linkách Airbusy A310. O případné obnově dálkové flotily chce firma rozhodnout v září.