Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA omezují levné letenky tam, kde bojují se SkyEurope

  11:10aktualizováno  11:10
Cesta do Paříže či Amsterdamu s ČSA či Air France/KLM v řadě případů citelně podražila. České aerolinie omezily nabídku volných nejlevnějších tarifů pro letenky kupované do 21 dnů před odletem. Těží tak z obav hlavně obchodních cestujících o nákup letenky u SkyEurope, které jsou v bankrotové ochraně.
Najít levnou letenku je podstatně složitější než dosud. Ilustrační foto.

Najít levnou letenku je podstatně složitější než dosud. Ilustrační foto. | foto: ČSA

"Nedá se říct, že to je zdražení, ale s rostoucím zájmem o letenku s ČSA některé tarify přestaly být prostě dostupné," říká Věra Janičinová ze společnosti Student Agency, která je jedním z největších prodejců letenek u nás. Levnější letenky jsou k mání hlavně jen pokud v dané destinaci vydržíte přes sobotní noc nebo je kupujete až na další měsíce.

V praxi to znamená, že ceny zpátečních letenek v ekonomické třídě do Paříže a Amsterdamu se dostaly znovu i nad dvacet tisíc korun. Nízkonákladová konkurence je přitom v minulosti hodně srazila.

To, že ČSA využívají problémů SkyEurope, ukazuje i srovnání cen do jiných destinací. Pokud například poletíte stejným letadlem z Prahy do Paříže a pak ještě nasednete na letoun Air France do Bordeaux, zaplatíte ve stejné dny za letenku o devět tisíc korun méně, i když poletíte mnohem déle.

Z Bratislavy levněji než z Prahy

Podobně na první pohled nepochopitelný je i ceník na linky z Bratislavy: na stejné dny do Amsterdamu stojí letenka ze Slovenska téměř třikrát méně než z Prahy. "Od ČSA je to logický krok, chtějí využít poptávky po přímých letech z Prahy do obou měst," komentoval další prodejce letenek.

Podle mluvčí ČSA Hany Hejskové je cenová politika pro Paříž i Amsterdam dlouhodobě stabilní. "Tvorba cen je obchodním a marketingovým nástrojem, který ovlivňuje celá řada faktorů,“ uvedla.

Paříž a Amsterdam jsou dvě linky, kde ČSA a její alianční partneři AF/KLM bojují se SkyEurope nejvíce. A obě linky ukazují, co může ústup nízkonákladových dopravců znamenat v cenách. Do Paříže létají SkyEurope třikrát denně a do Amsterdamu dvakrát, čímž dobře mohou mířit i na cestující, kteří potřebují flexibilitu a nemají čas čekat celý den na jeden spoj.

V případě Paříže navíc SkyEurope létá na letiště Orly, které není tak velké a chaotické, jako hlavní terminál Charles deGaulle. Lidé, kteří doteď pravidelně létali do obou měst, začali kvůli problémům SkyEurope zvažovat nákup letenek s nimi. Jsou sice výrazně levnější, ale bojí se, že buď aerolinka zkrachuje, nebo nepoletí včas. Za červen ostatně dolétla bez zpoždění jen třetina letů. Paříž i Amsterdam patří mezi města s nejčastějším spojením z Prahy, do Paříže létá měsíčně přes sedmdesát tisíc lidí.

Do Paříže létají ještě SmartWings a WizzAir, ale jen několikrát týdně, což prakticky z cest omezuje obchodní cestující od letů s nimi. Na jiných destinacích, kde spolu ČSA se SkyEurope bojují, ke zdražení nemůže dojít: například do Londýna musí soupeřit ještě s British Airways a easyJetem a z Brna s Ryanairem.

Příklady cen letenek čsa

Termín: 20/7 - 23/7

Praha - Paříž 22 500 Kč

Bratislava - Paříž 4 443 Kč

Ostrava - Paříž 34 605 Kč

Praha - Paříž - Bordeaux 13 425 Kč

Bratislava - Paříž - Bordeaux 9 296 Kč

Ostrava - Paříž - Bordeaux 14 858 Kč

Termín: 20/7 - 22/7

Praha - Amsterdam 22 730 Kč

Bratislava - Amsterdam 5 345 Kč

Ostrava - Amsterdam 8 255 Kč


Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

True Gault
Aplikace vytvoří pomocí skenu nohou dokonale padnoucí lodičky

Dámské boty na podpatcích už nemusí být nepohodlné. Newyorský start-up True Gault představil vůbec první aplikaci pro iPhone, která naskenuje nohy a vytvoří...  celý článek

ČEZ
Čistý zisk ČEZ vzrostl o 21 procent na 16,7 miliard korun

Čistý zisk energetické společnosti ČEZ stoupl v pololetí meziročně o 21 procent na 16,7 miliardy korun. K růstu dopomohly mimořádné příjmy z prodejů akcií MOL...  celý článek

Společnost Pilous se Škodou Auto přišli na způsob, jak do kontejneru vměstnat 4...
Obalová firma hraje tetris s octavií. Do kamionu se vejdou čtyři

Pravidla ve světě automobilek jsou tvrdá. Přepravní obaly, které vyrábí pražská firma Pilous, musí být ve Škodě Auto nachystané do dvaceti minut od oznámení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.