K velkému omezení došlo už s nástupem zimního letového řádu, od 1. prosince skončí linka úplně. Stejně tak zmizí i linka do běloruské metropole Minsku. Obě změny jsou už v rezervačních systémech a firma je oznámila svým prodejcům.
Obnovení letů do Mnichova na jaře letošního roku byl překvapivý krok, podle dostupných informací ČSA linku vzkřísila hlavně kvůli zájmu Korean Air pro možné přestupy linky ze Soulu v Praze. Na lince dominuje Lufthansa, která spojení provozuje hlavně pro svoz cestující na další lety z Mnichova. ČSA začaly létat dvakrát denně, od listopadu je provoz seškrtaný na pár letů týdně. Není to poprvé, kdy nově otevřená linka ČSA končí po pár měsících.
Linka mezi Prahou a Mnichovem podle vyjádření ČSA nepřinesla pro dopravce očekávaný síťový efekt směrem do nebo z destinací v Ruské federaci a dalších zemích regionu. "Nenaplněný síťový efekt a nízký potenciál na lokálním trhu se logicky projevil v obchodních výsledcích linky. Ukazuje se, že v dalším období linka do Mnichova nemá pro dopravní síť Českých aerolinií potenciál," sdělil mluvčí ČSA Daniel Šabík.
Jde o první konkrétní kroky nového managementu ČSA v oblasti obchodu. Na podzim odešel z firmy postupně viceprezident pro obchod a marketing Jiří Marek a šéf obchodu Krassimir Taněv. Jejich místa zaujali Jozef Sinčák z Českého aeroholdingu a Stanislav Zeman z Letiště Praha.
Přímé spojení mezi Prahou a Minskem končí také k 1. prosinci, Minsk ale nadále zůstane v nabídce ČSA. Domluvily se na codeshareové spolupráci s běloruským dopravcem Belavia.
"Dlouhodobě klesající poptávka, oslabující běloruský rubl a značná omezení v působení na běloruském trhu jsou hlavními příčinami neuspokojivých ekonomických výsledků pravidelné linky mezi Prahou a Minskem," zdůvodnil mluvčí Českých aerolinií.