Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


ČSA po letech škrtů otevřou sedm nových linek. I ty, které prodělávaly

  11:00aktualizováno  11:00
České aerolinie rozšíří od jara svoji evropskou síť linek. Po letech škrtů v letovém řádu otevřou nové spojení do celkem sedmi nových měst včetně destinací, kam už dříve létaly. Většinou jde o spoje, kde nebudou mít přímou konkurenci.
Do dánského Billundu, sídla hračkářské firmy Lego, budou ČSA létat turbovrtulovými letadly. Ilustrační foto.

Do dánského Billundu, sídla hračkářské firmy Lego, budou ČSA létat turbovrtulovými letadly. Ilustrační foto. | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

„Po roce škrtů plánujeme od letní sezóny 2015 rozšířit stávající dopravní síť Českých aerolinií. V nových destinacích vidíme zajímavý obchodní potenciál, který bychom chtěli naplno využít. Současně chceme těžit z dobrého jména Českých aerolinií na ruském trhu a od dubna 2015 létat celkem do devíti destinací v Rusku,“ řekl Jozef Sinčák, předseda představenstva Českých aerolinií.

V seznamu nových destinací pro letní sezónu příštího roku jsou tři města, kam už dříve ČSA létaly a pro ztrátovost linku zrušily: Cork, Boloňa a Oslo. ČSA se na ně vrací s novým konceptem, kdy je nebudou létat tak často a budou určeny hlavně pro cizince, kteří míří na dovolenou do Česka.

Například linka do Corku bude létat jen od května do konce léta dvakrát týdně. „Letový řád linky je uzpůsoben hlavní cílové skupině, tedy turistům z jihozápadu Irska směřujícím na prodloužený víkend do Prahy, kterou doplní česká klientela mířící do jižního Irska za poznáním,“ dodal mluvčí ČSA Dan Šabík.

Pokus o renesanci v Rusku

Podobný režim budou mít například linky do španělského Bilbaa, kam budou ČSA létat rovněž dvakrát týdně. Na ruské turisty se chce zaměřit spojení s Kaliningradem a Kazaní, kde dosud přímé spojení s Prahou neexistuje.

V Rusku sice ČSA zažívá pokles, chce ale najít nové zákazníky právě ve velkých městech, kde je dosud slabé letecké spojení s Evropou. ČSA se vrací i do Osla, tentokrát chce kromě norských turistů linku využít i pro přestupy Norů v Praze pro lety do Středomoří s Travel Service.

Hlavně obchodní linkou má být naopak dánský Billund. Do sídla hračkářské firmy Lego chce dopravce létat turbovrtulovými stroji ATR72 čtyřikrát týdně. Aerolinky mohou těžit z blízkosti závodu Lego v Kladně a častých letů mezi centrálou a českou pobočkou. Letadlo, které přistane v Billundu, navíc bude mít další využití: poletí ještě do Osla. Podobnou linku firma zavedla jako prodloužení trasy z Prahy mezi Hamburkem a Göteborgem.

I přes nové linky budou mít ČSA na jaře menší kapacitu než loňskou sezónu. Firma se totiž zbavila šesti airbusů A320. „Letový řád nových linek jsme nastavili tak, aby odpovídal potenciálu trhu a co nejlépe oslovil lokální i transferové cestující, pro které jsou spoje zamýšleny. Všechny nové destinace budeme operovat na stávající volné kapacitě Českých aerolinií a díky tomu zlepšíme využití flotily společnosti,“ dodal Sinčák.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Billboardy u dálnice D1 v Praze. Ilustrační foto
Billboardy od dálnic v září zmizí, provozovatelé se ale chtějí soudit

Od září zmizí od dálnic a silnic I. třídy na 3 tisíce billboardů. Jejich provozovatelé budou zákaz respektovat, někteří se ale chtějí s Českem soudit o ušlý...  celý článek

Reklama na autobusy FlixBus
Flixbus povede z Prahy svou východní expanzi. Vyráží na Ukrajinu

Autobusová společnost FlixBus výrazně rozšíří nabídku svých spojení z Česka dál na sever a východ. Od čtvrtka spouští nové přímé linky z Prahy do polských měst...  celý článek

Premiér Bohuslav Sobotka se přijel podívat na stavbu dálnice D11 u Hradce...
O ekologii vám nejde, vzkázal Ťok Dětem Země kvůli zablokování D11

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) ve čtvrtek zkritizoval postup ekologického hnutí Děti Země, které podalo rozklady proti vydání stavebních povolení na dva...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.