"Když bude ropa kolem 58 nebo 60 dolarů za barel, nebudou v zisku ČSA, ani ostatní dopravci," uvedl Tvrdík s tím, že firma by si mohla udržet ziskovost při cenách do 50 dolarů. V současnosti se pohybuje kolem 57 dolarů za barel.
Růst nákladů na pohonné hmoty zhruba o 100 milionů korun měsíčně prý firma není schopná pokrýt palivovým příplatkem, který uhradí jen zhruba 15 procent z této částky. ČSA navíc musejí s jeho zvyšováním čekat na konkurenci, jako je Lufthansa či British Airways.
Za první pololetí zvýšily ČSA přepravu cestujících na pravidelných i charterových linkách o 18 procent na 2,3 milionu lidí. Počet letů od ledna do června stoupl o čtvrtinu na 18 482.
Ještě letos v září chce firma v devíti zemích nabídnout elektronické letenky, které se na některých trzích stávají nezbytným standardem.
Národní letecký dopravce provozuje 50 letadel. Páteř flotily zatím stále tvoří Boeingy 737 klasické generace, jejichž část postupně nahradí airbusy. ČSA počítají s tím, že v roce 2008 budou mít asi 60 letounů.